• Anonym (nyfiken)

    Hur inför man sexleksaker i förhållandet

    Kan ibland bli lite nyfiken att prova en dildo eller fingervibrator tillsammans med min man. Men hur säger man det till sin partner? :) 

    Hade ju världens läge för ca 2 år sedan då jag skulle på sexparty hos mina vänner och maken bara log när jag kom hem o fråga va ja beställde :) 

    Men tyvärr fegade jag ur och hade bara beställt ett massage ljus :)

  • Svar på tråden Hur inför man sexleksaker i förhållandet
  • svenskitelge

    Beställ en från nätet som du tycker ser bra ut. Sedan när du har den så visar du den lite i förbifarten, kanske innan maten eller när ni ska iväg och säg att den här ser kul ut, den vill jag testa nästa gång.
    Jag lovar att 99% av männen skulle gilla det och ha svårt att tänka på annat innan tillfället ges.
    Jag och min fru började med leksaker redan under datingperioden :)
    Lycka till

  • Anonym (G)
    svenskitelge skrev 2017-08-17 11:58:13 följande:
    Beställ en från nätet som du tycker ser bra ut. Sedan när du har den så visar du den lite i förbifarten, kanske innan maten eller när ni ska iväg och säg att den här ser kul ut, den vill jag testa nästa gång.
    Jag lovar att 99% av männen skulle gilla det och ha svårt att tänka på annat innan tillfället ges.
    Jag och min fru började med leksaker redan under datingperioden :)
    Lycka till
    Håller med
  • Anonym (nyfiken)
    svenskitelge skrev 2017-08-17 11:58:13 följande:

    Beställ en från nätet som du tycker ser bra ut. Sedan när du har den så visar du den lite i förbifarten, kanske innan maten eller när ni ska iväg och säg att den här ser kul ut, den vill jag testa nästa gång.

    Jag lovar att 99% av männen skulle gilla det och ha svårt att tänka på annat innan tillfället ges.

    Jag och min fru började med leksaker redan under datingperioden :)

    Lycka till


    Tänk om min man är den 1% som inte skulle gilla det? Förstör man relationen Då?

    Vi har jättebra sex nu men känner de skulle vara kul att prova lite nytt? :)
  • svenskitelge
    Anonym (nyfiken) skrev 2017-08-17 12:58:10 följande:
    Tänk om min man är den 1% som inte skulle gilla det? Förstör man relationen Då?

    Vi har jättebra sex nu men känner de skulle vara kul att prova lite nytt? :)
    Det kan nog bara du svara på som känner din man bäst.
    Det beror ju på, vad är bra sex enligt dig?
    Varje lördag kl 20? Eller experimenterar ni, varierade ställningar, oralt? osv. osv.
    Ju mer omväxlande sex ni har nu, så ökar nog hans positivitet till att införa leksaker.
  • 100kgpappa
    Anonym (nyfiken) skrev 2017-08-17 12:58:10 följande:

    Tänk om min man är den 1% som inte skulle gilla det? Förstör man relationen Då?

    Vi har jättebra sex nu men känner de skulle vara kul att prova lite nytt? :)


    Om en sexleksak skulle förstöra relationen så är din man inte mycket att ha.

    Men det finns ju leksaker för båda, tex we-vibe.
  • Anonym (nyfiken)
    svenskitelge skrev 2017-08-17 13:04:27 följande:
    Det kan nog bara du svara på som känner din man bäst.
    Det beror ju på, vad är bra sex enligt dig?
    Varje lördag kl 20? Eller experimenterar ni, varierade ställningar, oralt? osv. osv.
    Ju mer omväxlande sex ni har nu, så ökar nog hans positivitet till att införa leksaker.
    Haha varje lördag kl 20? nej inte direkt.. Men kanske 3-6 gånger i veckan, varierande ställningar (lite begränsad dock pga en stor gravid mage i v34) , både ger och får oralt.

    Försöker på olika ställen i huset men är svårt då barnen börjar bli stora o lägger sig inte lika tidigt längre, eller kommer hem när man minst anar det :D Så oftast blir väl sängen men samtidigt duschen och soffan :D 
  • Anonym (nyfiken)
    100kgpappa skrev 2017-08-17 13:36:26 följande:
    Om en sexleksak skulle förstöra relationen så är din man inte mycket att ha.

    Men det finns ju leksaker för båda, tex we-vibe.
    Okej då äre kanske värt ett försök då :)
  • Anonym (.)

    Är han känslig så kanske det är dumt att börja med en fallosformad jättedong med pung och ollon. En liten gpunksvibrator, buttplugg eller fingervibrator för klitoris är betydligt säkrare kort att börja med. Vissa killar får ju peniskomplex om tjejen gillar en stor dildo, även om många killar bara tycker det är häftigt med att tjejen blir riktigt utfylld.

    Skicka ett sms med en bild på den och fråga om han vill leka med den, ifall du inte vågar ta upp det ansikte mot ansikte. Enklast är väl annars att du letar reda på en lämplig leksak på nån webshop o frågar om han tycker den ser kul ut...

    Det är ju lite mer chansartat att bara köpa och överraska, det kan ju bli både flipp eller flopp

  • HasseA
    Anonym (nyfiken) skrev 2017-08-17 15:48:32 följande:
    Okej då äre kanske värt ett försök då :)
    Det är ju svårt att råda, egentligen. Jag var själv rätt nervös första gången jag kom med en dildo med min nuvarande partner - och med min förra visste jag hela tiden att det inte skulle tas emot väl. Så lite känsligt är det ju.

    Men det mesta måste ju handla om hur ert förhållande är, hur tajta ni är, hur förstående ni är mot varandra osv. Att även om han vore emot en leksak, skulle han därmed blir arg/sur/ledsen/stött?

    Av det du skrev om hans reaktion vid sex-partyt, känns det ju som om han snarast hade hoppats på att du beställt något, eller? Och i så fall är han väl kanske snarast besviken över att du inte gjorde det? Och i så fall tolkar han väl kanske det som att du inte vill ha leksaker med i bilden, och därmed vågar han inte heller själv föra det på tal. Ja, jag vet ju inte, förstås, bara försöker resonera logiskt.

    Det finns ju sen många olika typer av leksaker, som typiskt "för henne" eller "för honom", och en del "för båda". Så du kanske bör fundera lite på vad du tro skulle mottagas bäst. Gillar han att hålla på och göra det skönt för dig är ju en dildo bra, den kan man köra med om man slickar, eller när hon suger en. Eller så kan ju någon vibrerande sak vara kul, om du gillar det, men det är inte lika mycket av "action" för killen,som en dildo (även om jag gillar det också, det är kul att använda på henne). Sen saker som buttplugs, som man kan ha inne i förväg, eller under sexet, kan göra det skönt för båda. Ja, du förstår - jag bara menar att OM du nu är lite orolig över hans reaktion, då kanske du ska fundera vilken typ du skaffar i en första vända. Eller vilka.

    Efter mitt första dildo-köp så har vi i alla fall skaffat massor med leksaker, ohc de har berikat vårt sexliv mycket!
    /Hasse
  • Anders 386

    Det är väl just det där med dildo som skulle kunna tänkas ställa till det. Om jag förstått rätt är det många män som är väldigt känsliga för att deras kuk inte duger. Speciellt om deras partner skaffar en konstgjord...  

    Men parleksaker eller sånt som vibrerar är väl bra att börja med? Har man bara brutit isen med en leksak och fått positiv respons är det ju mycket enklare att sedan utöka repertoaren. Då kanske killen hakar på med egna förslag.

    Leksaker är lite öppning också för att komma igång o prata om vad man tycker är skönt - kan vara ett steg på vägen om man tycker det är jobbigt att prata sex. 

    Vi använder ofta dildo, men då var det ju på mitt eget förslag. Lite enklare då.

    Vi har testat och förkastat många prylar, men olika sorters dildo (utan vibrationer.) hänger gärna med. Funkar bra tillsammans med fingrar o tunga..  Skrattande

  • HappyPerson

    Kolla runt tillsammans på internet, det är sexigt och kul. Är väl inga problem!?

  • Anonym (Karl)
    HappyPerson skrev 2017-08-18 11:57:44 följande:

    Kolla runt tillsammans på internet, det är sexigt och kul. Är väl inga problem!?


    För vissa är det faktiskt ett problem. Även för mig. Jag har alltid handlat hem o sen plockat fram o visat vid lämpligt tillfälle.
    Man måste handla på olika sätt beroende på vem mottagaren är. 
    Att det inte är ett problem för dig är ju trevligt - men hur hjälper det TS?
  • MrFlex

    Jag tänker mig att er sexuella kommunikation inte kan vara den bästa om du upplever tex en oskyldig fingervibrator som läskig att presentera. Tänker mig att den största vinsten för ert sexliv inte blir själva sexleksaken utan att du "bryter isen" och öppnar upp för ett mindre tabu-laddat sexliv.

    Köp en leksak nu, gör ert sexliv den tjänsten.

  • Anonym (Mrs Prefect)
    Anonym (nyfiken) skrev 2017-08-17 11:48:46 följande:

    Kan ibland bli lite nyfiken att prova en dildo eller fingervibrator tillsammans med min man. Men hur säger man det till sin partner? :) 

    Hade ju världens läge för ca 2 år sedan då jag skulle på sexparty hos mina vänner och maken bara log när jag kom hem o fråga va ja beställde :) 

    Men tyvärr fegade jag ur och hade bara beställt ett massage ljus :)


    Jag blir näst intill deprimerad över folks relationer... "jag hade världens chans för TVÅ år sedan"
    Pratar ni inte med varandra?
    Säg 'jag tycker det skulle vara spännande att titta på sexleksaker med dig', sätt er med ett glas vin framför datorn och surfa runt... Ni dör inte!
  • HappyPerson
    Anonym (Karl) skrev 2017-08-18 13:15:24 följande:
    För vissa är det faktiskt ett problem. Även för mig. Jag har alltid handlat hem o sen plockat fram o visat vid lämpligt tillfälle.
    Man måste handla på olika sätt beroende på vem mottagaren är. 
    Att det inte är ett problem för dig är ju trevligt - men hur hjälper det TS?
    Det hjälper väl visst TS, ett konkret tips...titta på internet tillsammans. Mer än vad du kom upp med herr gnällspik.
  • PeterGB3G
    Anonym (nyfiken) skrev 2017-08-17 11:48:46 följande:

    maken bara log när jag kom hem o fråga va ja beställde :) 


    Låter som han hoppades och förväntade sig att du skulle köpa något! Det känns som ett stort steg för dig just nu, men det kommer inte göra det efteråt. Börja med nåt litet och enkelt. Behöver inte ens vara en sexleksak. Massageolja eller glidmedel. Sexiga underkläder. Sen nån försiktig lite grej, så är isen bruten.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden Hur inför man sexleksaker i förhållandet