• anon88

    Ekonomisk Rådgivare

    Hej 

    Tänkte se om någon har testat och gå till en sån. Var det värt det ? går det och lita på dem ? 

    Försöker själv via google hitta olika hemsidor osv där jag kan spara cash via men det bästa verkar vara att investera i aktier men jag fattar inget haha.. spelar ingen roll hur mkt jag läser jag blir bara mer förvirrad. 

    Så jag tänkte anlita en ekonomisk rådgivare som får ta hand om mina cash. 

    Men e lite osäker om det går och lita på dem eller vem jag ska använda mig utav XD. 

    Så tips och erfarenheter skulle vara tacksamt !!

  • Svar på tråden Ekonomisk Rådgivare
  • MickeJson

    Hej!
    En ekonomisk rådgivare kan i och för sig låta som en bra idé men det finns bättre lösningar. Rådgivaren gör det ju inte av idealitet kommer på ett eller annat sätt kosta dig onödiga pengar. Antingen genom i bästa fall ta en fullt synlig avgift eller värre genom att ge råd som på ett eller annat sätt mer gynnar rådgivaren än att ge dig maximal avkastning (t.ex. provision eller höga förvaltningsavgifter).

    Mitt råd: Gå med i Avanza, det är gratis. Ta sedan råd från Claes Hembergs blogg (han är Avanzas ekonomiska expert). Han har bra råd för nybörjaren som inte vill krångla till det i onödan (men även bra råd för den avancerade).

    blogg.avanza.se/hemberg/

    Själv är bäste dräng. Lycka till! 

  • anon88
    MickeJson skrev 2017-08-21 10:09:22 följande:

    Hej!
    En ekonomisk rådgivare kan i och för sig låta som en bra idé men det finns bättre lösningar. Rådgivaren gör det ju inte av idealitet kommer på ett eller annat sätt kosta dig onödiga pengar. Antingen genom i bästa fall ta en fullt synlig avgift eller värre genom att ge råd som på ett eller annat sätt mer gynnar rådgivaren än att ge dig maximal avkastning (t.ex. provision eller höga förvaltningsavgifter).

    Mitt råd: Gå med i Avanza, det är gratis. Ta sedan råd från Claes Hembergs blogg (han är Avanzas ekonomiska expert). Han har bra råd för nybörjaren som inte vill krångla till det i onödan (men även bra råd för den avancerade).

    blogg.avanza.se/hemberg/

    Själv är bäste dräng. Lycka till! 


    Tack så hemskt mycket !! ska kolla in sidorna Skrattande
Svar på tråden Ekonomisk Rådgivare