• anon88

    USA och Bank kort

    Hej 

    Jag och brorsan planerar en resa till USA. 

    Vi tänkte landa i LA och sen bila runt till Texas, Las Vegas osv och avsluta i NY. 

    Kan man använda bank kort där? eller ska man ha cash med sig? 

    Jag har en vanlig Nordea kort, Norwegian credit kort samt ICA kort. 

    Hur gör ni och vilket kort brukar ni använda? XD

  • Svar på tråden USA och Bank kort
  • Anonym (asdf)

    Norwegiankortet är bra men du får ta ut lite kontanter på första bankomaten i USA. Allt går inte på kort. Men växla inte här - det kostar mer.

    Ta gärna med ett extra kort om något krånglar

  • Tow2Mater

    Använd Kreditkort, aldrig bankkort.
    Kreditkortsräkning kan du bestrida vid behov, bankkort drar direkt från ditt konto och du kommer med storta sannolikhet inte kunna gora nåt åt det.
    Kreditkort behovs om du hyr bil, vet inte om de tar bankkort. Visa och Mastercard är användbarast overallt.

  • Aniiee

    Kolla så att ditt kort är upplåst för användning utomlands....


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Anonym (Svinto)

    Drickssystemet är mer utvecklat i USA och det behövs en del kontanter för det.

    Låter som en fantastisk resa! :) Hoppas ni tar tid på er, det blir många mil :)

  • anon88
    Anonym (Svinto) skrev 2017-08-17 17:03:32 följande:

    Drickssystemet är mer utvecklat i USA och det behövs en del kontanter för det.

    Låter som en fantastisk resa! :) Hoppas ni tar tid på er, det blir många mil :)


    Tack ! haha jag vet speciellt eftersom han är den enda som kör lol.. men han insisterar på att det är ok. Vi kommer nog och stanna 2-4 dagar på varje ställe jag ska försöka äta 5 kg kött i Texas XD
Svar på tråden USA och Bank kort