• MarieClaesson

    Syskonförsök fet i aug/sep

    Någon mer som står i startgropen för att göra en frysåterföring inom närmsta tiden? Det brukar kännas bra att kunna vädra lite tankar och funderingar med andra i samma sits.

    Kort historik; Vi har en dotter som är 3,5 år och som vi fick genom en icsi ivf. Vi har nu gjort en fet som inte fungerade och sedan en ny ivf behandling där vi fick tillbaka en tvådagars, blev gravida men fick veta på vul i vecka 9 att fostret inte levde sedan v 7+2. En STOR sorg så klart. Nu provar vi snart lyckan igen med vår enda blastis som väntar i frysen.. To be continued..

  • Svar på tråden Syskonförsök fet i aug/sep
  • Hoppfullhet

    Hej

    Har börjat nu i aug med syskonförsök till vår flicka som kom till efter ivf/icsi (3:e försöket) och är nu snart 20månader.

    Äggplock i fredags och ska tillbaka idag för ET förutsatt att ngn av äggen delat sig som de ska.

    Från början ofrivilligt barnlösa men under utredningen gång hittat endometrios samt även nu inför detta försök hittat ett "lågt" AMH (2).

  • MarieClaesson

    Hej! FET eller ET strunt samma ;)

    Spännande med återföring, Lycka till under dagen!! Hur känns det efter äggplocket? Sist blev jag väääldigt svullen men det beror väl mest på att det blev en graviditet. Jag såg ut som var i v 18 hehe.

  • Hoppfullhet
    MarieClaesson skrev 2017-08-21 09:15:56 följande:

    Hej! FET eller ET strunt samma ;)

    Spännande med återföring, Lycka till under dagen!! Hur känns det efter äggplocket? Sist blev jag väääldigt svullen men det beror väl mest på att det blev en graviditet. Jag såg ut som var i v 18 hehe.


    Tack, har fått ett tillbaka nu så bara en evig väntan som gäller.

    Bara själva dagen för äggplock som jag haft "ont".. efteråt varit ok o inte svullen eller så.

    Har ni inplanerat i tid o så för nästa återförande?
  • MarieClaesson

    Härligt, grattis till ruvning! Att tiden kan gå så långsamt bara fram till att det är idé att testa.. helt galet! Har ni fått många som gick att frysa förra gången? Håller tummarna

    Var på vul igår och de konstaterade att jag var tidigare i cykeln än väntat, och det bekräftade det jag var alldeles säker på.. att vi hade ett tidigt missfall förra månaden. Jag kände redan några dagar efter äl att det tog sig där inne, men när sen mensen ändå dök upp så var det ett tryck neråt som inte är där under en vanlig mens. Det är ju ganska positivt ändå att vi kan komma så pass långt själva :) Borde få utslag på äl stickan på lördag ungefär så det dröjer lite innan vi kan göra insättning

  • Hoppfullhet

    Ja, tiden smyger sig fram. Tjuvtestade förra gången några dagar innan TD eftersom mensen inte kommit än men får se hur jag gör nu. Spelar eg ingen roll.

    Vi har inte grått ngt till frysen på de andra 3 försöken, denna gången var de 3 de fortsatte att odla så får vi besked med brev i nästa vecka eller nåt om dom gått att frysa.

    Nej, va tråkigt.. men ja som du säger, härligt att de kan "gå själv". (Vi har fått i princip 0 chanser att lyckas själva.)

    Hur långt efter att Stickan visar ägglossning gör ni FET? Hur går de till?

  • MarieClaesson

    Okej, då hoppas vi att det kanske kan bli något att frysa den här gången, men framför allt att det ska ta sig med lilla ruvisen;)

    Jag vill minnas att de odlas i 5 dagar, då betyder det att man ska få tillbaka den 6 dagar efter att man har positivt äl test för att matcha cykeln. Jag ringer bara kliniken och säger till när det är omslag så får vi en tid att befinna oss på kliniken :)

  • Mjbo

    Hej!

    Jag väntar oxå på en fet så jag är gärna med här!

    Blev gravid på första försöket i april/maj. Fick tyvärr ma jag med fast i vecka 11 nu under sommaren så nu väntar jag på ägglossning som borde bli vilken dag som helst. Testar varje morgon och var gjort i 3 dagar idag. Än så länge är det neg, men snart så hoppas ja de slår om :)

    När har du äl? Gör du i ostimulerad cykel? :)

  • MarieClaesson

    Hej Mjbo! Beklagar missfallet så himla tråkigt :'(

    Spännande för jag testar också nu varje dag men läkaren gissade på utslag på lördag, bara att vänta och se :) Vi kör i ostimulerad cykel alltså.

    Har ni också en blastocyst?

Svar på tråden Syskonförsök fet i aug/sep