• Vattumankillen

    Ni som medvetet begår brott. Varför gör ni det?

    Ni som medvetet begår brott. Varför gör ni det?

    Är det för att ni är fattig?

  • Svar på tråden Ni som medvetet begår brott. Varför gör ni det?
  • Anonym (fortköraren)

    Tidsbrist. Jag sparar kanske en timme i veckan på att köra lite för fort till jobbet.

    Skyhöga skatter är något som får många att välja att köpa/sälja lite svarta tjänster. Ett riktigt Svensson-brott. Men man kan fråga sig vem som är skurken här.

  • Anonym (Carl)
    Vattumankillen skrev 2017-08-18 22:59:36 följande:

    Ni som medvetet begår brott. Varför gör ni det?

    Är det för att ni är fattig?


    Nej, för att bli ännu rikare och för att vinna fördelar i samhället.
  • volvo142

    Beror på vad för brott du syftar på? köra lite för fort med bilen, man kanske har brottom eller är på bra humör. När jag bara fick övnigsköra hände det att jag körde fram bilen själv, till föräldrarna. har väl hänt köpt ut tobak och alkhol nån gång till jämnåriga har väl också hänt ett pa gånger. det är väl dom "värsta" brotten jag begått. men andra ord så små saker att det inte känns så fel. Tungan ute

  • Aniiee

    brott 1a
    Dålig tillgång/utbud legat.
    Det som finns säljs oftast till skyhöga priser och ofta även dåligt utfört.
    Jag anser att lagarna är överflödiga och rentav verklighetsfrånvända och till skada för de som tvingat fram dem (och det finns undersökningar som håller med).

    brott 1b:
    I princip samma, fast inte riktigt lika skyhöga legala priser, men det svider ändå i plånboken, och det skulle bli en jäkla platsbrist =P


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee
    absalon skrev 2017-08-19 16:02:31 följande:

    Måste man bryta mot lagen för att begå brott?Oskyldig


    Det är ju det som är definitionen av "brott" - något som bryter. Här är det ju uppenbart att det är lagbrott och inte benbrott det handlar om.
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • volvo142
    Aniiee skrev 2017-08-19 00:50:09 följande:
    brott 1a
    Dålig tillgång/utbud legat.
    Det som finns säljs oftast till skyhöga priser och ofta även dåligt utfört.
    Jag anser att lagarna är överflödiga och rentav verklighetsfrånvända och till skada för de som tvingat fram dem (och det finns undersökningar som håller med).

    brott 1b:
    I princip samma, fast inte riktigt lika skyhöga legala priser, men det svider ändå i plånboken, och det skulle bli en jäkla platsbrist =P
    vad är det för produkt du snackar om?
  • Aniiee
    volvo142 skrev 2017-08-19 20:03:59 följande:
    vad är det för produkt du snackar om?
    Take a guess =)
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • volvo142

    Att komma på saker som har dåligt utbud, som är dyrt fullt med restrektioner är nog ingen konst.
    men tror ej jag kommer gissa rätt alkhol av nått slag kanske?  nån slags medicin som det var mer fritt med förr? :)

Svar på tråden Ni som medvetet begår brott. Varför gör ni det?