• Anonym (ofrivillig nunna)

    BS att snygga kvinnor har stort utbud!

    Här sitter jag då för jag vet inte hur många helger månader i rad desperat svältsugen på sex medan min bästa killkompis med ytterst "icke speciellt fördelaktigt utseende" ska på dejt med säkert 3:e kvinnan denna månaden och min inneboende tjejkompis (halvsöt), ska på sin tredje dejt med samma kille och bara strålar av livslust. Den s k snyggaste av dem alla får inte ens en bal på slottet utan får nog snarare hjälpa till att sy klänningen i köket.

    Har massor av anbud på div dejtingsajter och vissel på bussen, men ingen, ingen åmin puls artt stiga på något sätt. När det väl varit nära med någon hyfsat attraktiv skiter det sig alltid, förmodligen pga att jag är för skum och kaxig och rädd för att bli sårad innerst inne, vilket ger konstiga vibbar. Jag har alltid levt på mitt utseende och haft fördealr därav men har pissdålig självkänsla och har blivit sårad fler gånger än jag kommer ihåg. Har heller aldrig klarat ligga särskilt mycket eftersom jag alltid får känslor om jag har bra sex med nån som jag finner attraktiv.

    Det pinsammaste är att alla förutsötter att jag har hur många att välja mellan som helst och ligger enormt mycket. Så jag står inte ut med skammen och ljuger om det. MIn kropp värker av längtan efter att få knulla och att att ha någon att vakna med men ack nej...prinsessan kan inte fixa ens ett ligg;/ Inte legat på snart 1 år för helvete!

  • Svar på tråden BS att snygga kvinnor har stort utbud!
  • riboflavin

    Du kan ju välja och vraka, det är ju helt sant. Att du väljer bort 99% är ju ett val du gör, även om det är fullt förståeligt, vem vill ligga med någon utan att vara attraherad av denne. Men den bistra sanningen är att du har stort utbud, men väljer bort stora delar av det.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • John22

    Du är antagligen inte så snygg som du inbillar dig. "Men aaaalla säger att jag är skitsnygg", ja folk säger ofta sådana saker för att andra ska må bra.

    Du får arbeta med ditt inre för att väga upp för ditt utseende. Att ha en fin personlighet är viktigt om man vill attrahera andra.

    Lycka till. Kram.

  • Anonym (ofrivillig nunna)
    John22 skrev 2017-08-19 17:06:57 följande:

    Du är antagligen inte så snygg som du inbillar dig. "Men aaaalla säger att jag är skitsnygg", ja folk säger ofta sådana saker för att andra ska må bra.

    Du får arbeta med ditt inre för att väga upp för ditt utseende. Att ha en fin personlighet är viktigt om man vill attrahera andra.

    Lycka till. Kram.


    Det är inte vad jag inbillar mig, endast vad jag alltid får höra så har ju börjat tror att det nog är hyfsat sant. Mitt problem är att jag har för häga murar och extremt svårt att känna mig attraherad av någon. Vet itne hur många som velat genom åren men har inte klarat det dessvärre. Hade säkert kunnat haft ett betydligt mer intressant (sex)liv om jag kunnat. Är riktigt trevlig tro det eller ej men i kärlek blir jag lie bitchig pga rädslor som jag skrev. Så bespara mig dina fördomar.
  • Anonym (ofrivillig nunna)
    Anonym (Emma) skrev 2017-08-19 16:56:07 följande:

    Du verkar ju inte ha en särskilt fin insida.


    Jo faktiskt säger de flesta...endast mitt sårade jag som är lite kyligt...men inte mot vänner.
  • Anonym (ofrivillig nunna)
    riboflavin skrev 2017-08-19 17:06:06 följande:

    Du kan ju välja och vraka, det är ju helt sant. Att du väljer bort 99% är ju ett val du gör, även om det är fullt förståeligt, vem vill ligga med någon utan att vara attraherad av denne. Men den bistra sanningen är att du har stort utbud, men väljer bort stora delar av det.


    Tack för denna kommentar. Du förstår ialalfall att man inte gärna hoppar i s
    nog om det käns fel och motigt! Har gjort det kan jag erkänna, fler gånger än vad som varit sunt, för att jag velat leva upp till mitt oförtjänta rykte, men tagit skada av det varför jag nu snarare inte ligger alls knappt!
  • El Jefe

    Snygga kvinnor har visst ett stort utbud, det är inte alls bullshit.
    Ditt problem har inte med ditt utseende att göra.

  • jrockyracoon

    Hej!

    För det första så tycker jag att din text uttrycker en nypa förakt för andra som du anser vara mindre attraktiva än dig själv. Du nämner detta att de andra minsann får träffa killar, men inte du som är snyggare än dem. Detta tyder i mina ögon på en viss ytlighet. Du kanske istället skulle studera och ta efter de andra tjejerna på andra plan, kanske de har en otroligt vacker insida som gör att många män längtar efter att vara i dess närhet. Kanske du kan vara avundsjuk på deras vackra insida, och sedan omvandla det till något positivt, att du själv jobbar på din egen. En vacker sida hos dig kunde bli att se det vackra i andra människor både utåt och inåt och sluta med att rangordna andra i någon sorts yttre skönhetsskala.

    Att du har ett vackert yttre är ju bra, för det gör det lättare för dig att hitta män, bra arbete, framgång och vänner, etc. Men en människa består ju av fler saker. För att du ska bli komplett behöver du jobba med dig själv. Gå inåt, och försök hitta ditt äkta själv. När du lärt dig visa ditt äkta vackra själv för andra kommer du att hitta och attrahera rätt man. Du kommer också då kunna veta lite bättre vad det är du vill ha hos en man.

    Det verkar ju också lite som om det finns män som du träffar som är attraherade för dig. Men du är inte intresserad av dem. Om du lärde dig att även bedöma insidan kanske många av männen skulle gå bort, men en och annan skulle kanske vara intressant och rätt. Du behöver kanske träna på att se bortom det yttre för att hitta den verkliga skönheten...

    Det här är bara mina tankar, och jag har skrivit dem för att försöka hjälpa dig. Oavsett om det blir någon hjälp till dig, önskar jag dig ändå ett stort lycka till! Ta hand om dig, och jag hoppas att du hittar en väg till att få ett bättre självförtroende och får härliga kärleksrelationer.

  • Anonym (ofrivillig nunna)
    jrockyracoon skrev 2017-08-19 17:58:18 följande:

    Hej!

    För det första så tycker jag att din text uttrycker en nypa förakt för andra som du anser vara mindre attraktiva än dig själv. Du nämner detta att de andra minsann får träffa killar, men inte du som är snyggare än dem. Detta tyder i mina ögon på en viss ytlighet. Du kanske istället skulle studera och ta efter de andra tjejerna på andra plan, kanske de har en otroligt vacker insida som gör att många män längtar efter att vara i dess närhet. Kanske du kan vara avundsjuk på deras vackra insida, och sedan omvandla det till något positivt, att du själv jobbar på din egen. En vacker sida hos dig kunde bli att se det vackra i andra människor både utåt och inåt och sluta med att rangordna andra i någon sorts yttre skönhetsskala.

    Att du har ett vackert yttre är ju bra, för det gör det lättare för dig att hitta män, bra arbete, framgång och vänner, etc. Men en människa består ju av fler saker. För att du ska bli komplett behöver du jobba med dig själv. Gå inåt, och försök hitta ditt äkta själv. När du lärt dig visa ditt äkta vackra själv för andra kommer du att hitta och attrahera rätt man. Du kommer också då kunna veta lite bättre vad det är du vill ha hos en man.

    Det verkar ju också lite som om det finns män som du träffar som är attraherade för dig. Men du är inte intresserad av dem. Om du lärde dig att även bedöma insidan kanske många av männen skulle gå bort, men en och annan skulle kanske vara intressant och rätt. Du behöver kanske träna på att se bortom det yttre för att hitta den verkliga skönheten...

    Det här är bara mina tankar, och jag har skrivit dem för att försöka hjälpa dig. Oavsett om det blir någon hjälp till dig, önskar jag dig ändå ett stort lycka till! Ta hand om dig, och jag hoppas att du hittar en väg till att få ett bättre självförtroende och får härliga kärleksrelationer.


    Tack för ditt välgenomtänkta och reflekterande svar. Mycket sanningar och bra råd i dina ord. Ska ta till mig dem och försöka rannsaka min person och mitt beteende. Känns dock så omöjligt att realisera dina råd i att se bakom yta när yta är det första jag värderat när det kommer till just kärlek och sexpartners.
    Men det var fina och ärliga råd:)
  • jrockyracoon
    Anonym (ofrivillig nunna) skrev 2017-08-19 18:09:42 följande:
    Tack för ditt välgenomtänkta och reflekterande svar. Mycket sanningar och bra råd i dina ord. Ska ta till mig dem och försöka rannsaka min person och mitt beteende. Känns dock så omöjligt att realisera dina råd i att se bakom yta när yta är det första jag värderat när det kommer till just kärlek och sexpartners.
    Men det var fina och ärliga råd:)

    Så du menar att det är svårt att släppa det ytliga eftersom för dig så är ytlig skönhet och kärlek samma sak? I så fall är det kanske det du behöver jobba mer med. Tänk t.ex. om du missar drömkillen bara för att du fokuserar på det ytliga. Jag tänker såhär, att du upplever att din skönhet är din stora gåva och egenskap. Därför kan du kanske ha börjat förknippa skönheten och tankarna om skönhet hos dig, som väldigt nära vem du är. Om du skulle säga till dig själv att skönheten inte var så viktig, kanske du skulle förlora en del av dig själv... !?


    Om du vill växa så kanske du ska försöka hitta ditt värde, din självkänsla först - så att du kan vara den du är oavsett om du tvättat håret imorse eller inte. Du blir då inte längre hur du ser ut, utan duger precis som du är.  


    Du nämner att du hoppat i säng med killar fast du inte egentligen attraherats av dem. Först, snälla, lova dig själv att aldrig göra det igen. Vad säger det om vad du tycker att du förtjänar? Börja med att tänka positiva tankar om dig själv och din inre egenskaper. Plocka fram den du verkligen är. Se andra för det vackra de har i sig, och hos sig. Gör saker för att du själv vill det - inte för hur du tror andra vill, eller för att vara populär bland vänner, eller för den bilden du eller andra har skapat kring din person.

    Din livspartner, vill du att han ska vara vacker, men helt fel för dig på insidan under de decennier ni ska leva tillsammans, eller vill du att han ska ha sina små skavanker (som du lärt dig uppskatta) på utsidan men på insidan fylld av värme och kärlek?

Svar på tråden BS att snygga kvinnor har stort utbud!