• Anonym (Orolig!)

    Oskyddat sex men han kom inte

    Hej, idag låg jag och min kille dock utan kondom vilken var risky när jag inte går på preventivmedel. Det var ganska tidigt på morgonen så vi höll inte igång och han teasa mer än att han var i mig, han kom inte heller alls eftersom vi mest tog det lungt meeen...
    tror ni att det kan vara någon risk för att jag kan bli gravid? Är osäker eller måste jag köpa akuta p-piller? Vet att det är en liten chans då han inte kom men att det kan komma försats men tror ändå inte det. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Oskyddat sex men han kom inte
  • Anonym (Anna)

    Det kan finnas spermier i en försats, men om du blir gravid av det eller inte beror mer på var i din menscykel du är.

  • Anonym (Orolig!)

    Min menscykel är väldigt oklar, den börjar bli bättre men aa haft uppehåll i många månader men den har börjat bli regelbunden nu.

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Orolig!) skrev 2017-08-19 18:20:21 följande:

    Min menscykel är väldigt oklar, den börjar bli bättre men aa haft uppehåll i många månader men den har börjat bli regelbunden nu.


    Jag är ingen barnmorska men skulle säga att chanserna för en graviditet är små, i så fall.
  • Anonym (kille)
    Anonym (Anna) skrev 2017-08-19 17:34:17 följande:

    Det kan finnas spermier i en försats, men om du blir gravid av det eller inte beror mer på var i din menscykel du är.


    Jag tror väl inte risken är särskilt stor att det sker? Känns som risken är större om hon hade glömt att ta p-piller eller om kondomen sprack. Btw åhhh så skönt det är att ha sex med utan kondom, jag har också haft tankar på att ha sex med utan kondom då mitt ex inte använde preventivmedel
  • Anonym (Orolig!)
    Anonym (kille) skrev 2017-08-20 13:12:18 följande:
    Jag tror väl inte risken är särskilt stor att det sker? Känns som risken är större om hon hade glömt att ta p-piller eller om kondomen sprack. Btw åhhh så skönt det är att ha sex med utan kondom, jag har också haft tankar på att ha sex med utan kondom då mitt ex inte använde preventivmedel
    Håller med om att det var skönare utan än med kondom men vill ej ta chansen att bli gravid då jag knappt börjat med min framitd! :)
  • Anonym (sexy)

    Jag och min tjej brukar ofta köra på en stund utan kondom osv sett när i månaden det är men vi är försiktiga eller rättare sagt jag tar det försiktigt speciellt när hon har ÄL då åker kondomen på ganska tidigt 

  • Anonym (Sussi)

    Det är nog väldigt väldigt väldigt liten risk att du blivit gravid. Även om det kan finnas spermier i försats så lär det ju vara mest när han är i närheten av utlösning och det låter det ju som att han inte alls var. Plus att han knappt var inne i dig. Möjligtvis var du inte ens i närheten av ägglossning.

    Om du ska ta ett dagen efter piller eller ej beror nog mer på hur orolig du är över det hela än om sannolikheten är stor (för den är rätt liten). Jag har kört rätt mycket avbrutet samlag utan oro med min pojkvän när jag inte velat bli gravid men utan att heller känna att det är döden om jag skulle bli det. Men ibland har jag kört oavbrutet med mitt ex i knackig relation och bara känt att nu helvete får det inte bli nåt- då har jag tagit ett piller...

  • Anonym (Kul)
    Anonym (Sussi) skrev 2018-08-15 10:33:09 följande:

    Det är nog väldigt väldigt väldigt liten risk att du blivit gravid. Även om det kan finnas spermier i försats så lär det ju vara mest när han är i närheten av utlösning och det låter det ju som att han inte alls var. Plus att han knappt var inne i dig. Möjligtvis var du inte ens i närheten av ägglossning.

    Om du ska ta ett dagen efter piller eller ej beror nog mer på hur orolig du är över det hela än om sannolikheten är stor (för den är rätt liten). Jag har kört rätt mycket avbrutet samlag utan oro med min pojkvän när jag inte velat bli gravid men utan att heller känna att det är döden om jag skulle bli det. Men ibland har jag kört oavbrutet med mitt ex i knackig relation och bara känt att nu helvete får det inte bli nåt- då har jag tagit ett piller...


    Kul att ni hade sex oavbrutet trots att relationen var knackig...
  • Anonym (Sussi)
    Anonym (Kul) skrev 2018-08-15 12:50:19 följande:

    Kul att ni hade sex oavbrutet trots att relationen var knackig...


    Jag menade avbrutet ofcourse. :)
  • Anonym (Kul)
    Anonym (Sussi) skrev 2018-08-16 09:15:01 följande:
    Jag menade avbrutet ofcourse. :)
    Förstod det, men kunde inte låta bli att skoja...
Svar på tråden Oskyddat sex men han kom inte