• Anonym (Ts)

    Rakad eller orakad på förlossningen?

    Hur har ni sett ut där nere på förlossningen?

    Rakad el. Orakad eller vad föredrar förlossningspersonalen?

  • Svar på tråden Rakad eller orakad på förlossningen?
  • Anonym (Jisses)

    Va? Vad förlossningspersonalen föredrar?! Snälla nån, det är ingen skönhetstävling, du ska trycks ut en unge, blod, bajs och annat gojs blandat med svett och skrik. Tror inte att de bryr sig om du är rakad eller inte.

    Jag var inte rakad.

  • taquine
    Anonym (Ts) skrev 2017-08-19 18:54:16 följande:

    Hur har ni sett ut där nere på förlossningen?

    Rakad el. Orakad eller vad föredrar förlossningspersonalen?


    Tror personalen skiter totalt i hur du ser ut, de vill göra sitt jobb och bryr sig nog inte om sådana petitesser, det lär du inte heller  göra....Blod och bajs kan ju förekomma också. Fattar inte hur man kan tänka tanken hur man ser ut mellan benen när man ska föda fram ett barn,
    Goodness me
  • Anonym (Sluta raljera)

    Den har jag som gravid med första barnet också funderat på.

    Det är lätt att raljera som svaren ovan men jag tror många skönker det en tanke månaderna innan förlossningen.

    Jag kommer köra orakat.

  • Anonym (BrittaBerit)

    Självklart bryr sig inte personalen om det, och min tanke är hur i hela friden har du tänkt att du ska se vad du gör när du rakar dig med en stor mage ivägen??

  • Carambolan

    Orakad. Jag har inte haft vigör att raka någonting nedanför naveln de sista två månaderna

  • modsey

    Som personal så tänker man inte ens på hur frisyren där nere ser ut. Inte vid förlossning eller annan undersökning eller vård.

  • Anonym (Råkade vara rakad)

    Jag var rakad. Inte för att jag hade planerat det inför förlossningen utan jag rakade mig för att jag kände för det. Sen vips, så ville ungen ut. Hade jag varit orakad hade jag inte brytt mig. Jag minns dock att jag tänkte (hög på lustgas) att gud va skönt att jag rakade benen. Dom var så lena och mjuka att ta på när jag skulle hålla fast i benen för att krysta :)

  • Anonym (kvinnor ni är så modiga och fina)
    Anonym (Sluta raljera) skrev 2017-08-19 19:17:58 följande:

    Den har jag som gravid med första barnet också funderat på.

    Det är lätt att raljera som svaren ovan men jag tror många skönker det en tanke månaderna innan förlossningen.

    Jag kommer köra orakat.


    Precis vad jag tycker. Människor som ovan som själv är så befriade från all sexualisering och mänskliga farhågor som är ytterst förståeliga och vanliga. Alla kvinnor jag nånsin pratat med tänker på hur utsatta de kommer att vara och nojar för bajs, smärta och förnedringen som väntar...annat vore konstigt!!! De är rädda och vill ha så mycket vetskap och kontroll de bara kan,.för att de är just mänskliga och vågar deala med dessa tankar !
  • Påven Johanna II

    Jag var orakad eftersom jag aldrig rakar mig. Dock föredrog förlossningspersonalen, vilket de hade skrivit i sitt förlossningsbrev, att jag hade sjukhusskjorta, lustgas och manligt sällskap så dessa önskemål såg jag till att möta dem i.

  • taquine
    Anonym (kvinnor ni är så modiga och fina) skrev 2017-08-19 19:39:39 följande:
    Precis vad jag tycker. Människor som ovan som själv är så befriade från all sexualisering och mänskliga farhågor som är ytterst förståeliga och vanliga. Alla kvinnor jag nånsin pratat med tänker på hur utsatta de kommer att vara och nojar för bajs, smärta och förnedringen som väntar...annat vore konstigt!!! De är rädda och vill ha så mycket vetskap och kontroll de bara kan,.för att de är just mänskliga och vågar deala med dessa tankar !
    Är det förnedrande att föda barn? Tvärtom skulle jag vilja säga.Ja det gör sjukt ont som män inte kan föreställa sig, Och alla som fött barn vet att man totalt ignorerar hur man ser ut "där nere"
    Goodness me
Svar på tråden Rakad eller orakad på förlossningen?