• Äldre 19 Aug 19:11
    110709 visningar
    14 svar
    14
    110709

    Ta bort kontakt på messenger

    Hej!

    Någon som vet hur man tar bort en tillagd kontakt på messenger?

    Alltså inte konversationen, den är borttagen för länge sedan. Den hör kontakten kontaktade mig en gång då jag sålde en sak på en köp&sälj sida på FB. Visste inte hur det funkade så lade nog till personen på messenger. Personen/kontakten dyker upp under aktiva/online, det stör mig att behöva sen honom då jag över huvudtaget inte känner eller har någon kontakt. Hur får jag bort människan från listan? Går jag in på kontakten kan jag blockera personen från att skicka meddelanden till mig, men gör jag det så syns han fortfarande i listan över aktiva.

  • Svar på tråden Ta bort kontakt på messenger
  • Äldre 19 Aug 19:20
    #1

    Du måste inaktivera synkroniserade kontakter:
    Du trycker på din profilbild och sedan "personer".

  • Äldre 19 Aug 19:29
    #2

    Nån som vet om konversationen tas bort från båda personerna när man tar bort den eller om man själv finns kvar hos den andre?

  • Äldre 19 Aug 19:49
    #3
    Teady111 skrev 2017-08-19 19:20:21 följande:

    Du måste inaktivera synkroniserade kontakter:

    Du trycker på din profilbild och sedan "personer".


    Men det är väl kontakter som hämtas från min kontaktlista i telefonen? Där finns inte den här personen. Han kontaktade mig på messenger via FB.
  • Äldre 19 Aug 20:47
    #4
    Sonja1980 skrev 2017-08-19 19:49:02 följande:
    Men det är väl kontakter som hämtas från min kontaktlista i telefonen? Där finns inte den här personen. Han kontaktade mig på messenger via FB.
    Om du har mess-listan med personer framför dig, Ta fingret på den person du vill ta bort och håll kvar ett par sekunder. Då kommer det upp en lista med alternativ. Välj då "Ta bort".
  • Äldre 19 Aug 21:34
    #5
    Teady111 skrev 2017-08-19 20:47:25 följande:

    Om du har mess-listan med personer framför dig, Ta fingret på den person du vill ta bort och håll kvar ett par sekunder. Då kommer det upp en lista med alternativ. Välj då "Ta bort".


    Ja, om konversationen är kvar så kan man göra så. Konversationen har jag tagit bort men person syns fortfarande i listan aktiva då han är online.
  • Äldre 19 Aug 22:01
    #6
    Sonja1980 skrev 2017-08-19 21:34:31 följande:
    Ja, om konversationen är kvar så kan man göra så. Konversationen har jag tagit bort men person syns fortfarande i listan aktiva då han är online.
    Om du väljer "inaktivera aviseringar", och sedan "ta bort" ?
    Annars vet jag faktiskt inte, hmm  :/
  • Äldre 30 Oct 00:16
    #7

    Jag lyckades ta bort kontakter när jag använde surfplattan, men inte via mobilapparna.

    Gå in på messenger/kontakter via Facebook.

    Då ska det komma upp en lista med alla dina kontakter.

    Vid varje kontakt visas ett litet i på höger sida. Tryck på i:et och välj sedan "ta bort kontakt".

    Hoppas att det hjälper dig också.

    Jag hade många säljkontakter och dem vill man ju inte ha för evigt....

  • Ki1
    Äldre 31 Oct 20:47
    #8

    Försöker ta bort men de kommer inte upp något i på min messenger? Menar du att man ska gå in i messenger appen och där ska det finnas ett i brevid ? Är inne på min iPad men kan inte hitta det du beskriver eller så fattat jag helt fel, snälla hjälp ????????

  • Ki1
    Äldre 31 Oct 20:50
    #9

    Gick in på Facebook.se och sedan messenger därifrån men hur tar man bort?

  • Äldre 31 Dec 11:04
    #10

    Så här tar du bort importerade kontakter från Messenger:


    Logga in på Facebook på en dator.
    Gå till sidan Hantera importerade kontakter för Messenger.   www.facebook.com/mobile/messenger/contacts
    Välj Ta bort alla.
  • Äldre 31 Dec 11:13
    #11
    Tänk på att dina telefonkontakter kommer att importeras på nytt om du har aktiverat kontinuerlig synkronisering.

    Läs om hur du 
    inaktiverar kontinuerlig synkronisering.
    www.facebook.com/help/messenger-app/838237596230667
  • Äldre 2 Jan 01:57
    #12
    +1

    Hej.

    Jag förstår precis vad du menar och jag har haft precis samma problem.

    Och det tog lång tid innan jag hittade var jag kunde rensa bort dessa människor (vissa som inte ens är vänner eller importerade kontakter)

    Nu vet jag inte vilken mobil du har men jag har en Android med version 7.0

    När du är inloggad på Messenger på Android så har jag längst ned på skärmen några loggor för funktioner;

    Ett hus, En telefonlur, en ring 'O' för kameran i mitten, sedan två gubbar i profil och sedan en spelkonsol.

    Man ska klicka på de två gubbarna och då komma in på en flik som det står 'Hitta kontakter på Messenger'

    Så kommer det ju först upp 'Synka kontakter' , 'Meddelandeförfrågningar' och 'Scanna Messenger kod'

    Sedan kommer det en lång lista med folk som finns på din Messenger...

    Överst ligger de personer du skrivit med tidigare/senast.

    Men om du scrollar ned mera så ska alla din vänner komma i bokstavsordning.

    Och där ska du se att bredvid deras namn på höger sida så är det en ring med ett 'i'.

    Det är det i:et du ska klicka på.

    (Och det är någon bugg på den knappen för mig, eller om det är mina fingrar som är dåliga som vanligt) men det kan vara svårt att komma åt den utan att scrolla ned i listan.

    Ibland kan det krävas 5-10 försök för mig att få tag på den knappen.

    Får dra fingret från mitten av skärmen till höger för att komma åt den.

    När du har klickat på i:et så ska det komma upp en mindre ruta på skärmen där man ser bilden på personen och kort info om den personen.

    Längst ned står det 'MEDDELANDE' i blått och över det står det 'Ta bort kontakt'.

    Där har du lösningen.

    Har du frågor kan du skriva till mig på instagram: akiteonacloud

    För jag är inte medlem här i forumet så jag kan inte se det svar.

  • Äldre 18 Jan 10:59
    #13

    Hejsan alla.


    Jag har förhoppningsvis hittat en lösning för detta på iPhone.


    När man har sina Messenger kontakter uppe så finns det en del som har en visitkorts ikon längst till höger. Klicka på den. Då kommer det upp en ruta som säger att kontakten har lagts till som en telefon kontakt.


    Samtidigt så är det två alternativ som man kan välja där ena är "Ta Bort".


    För mig så försvann kontakterna i Messenger samt att inga kontakter lades till i min telefonbok.


    Som det ser ut just nu så är kontakterna borta och jag hoppas på att detta är lösningen som alla letar efter.


    Prova på efter eget bevåg.

  • Äldre 23 Jan 23:45
    #14

    Det gick bra på iPhone. TACK!

    Men.. Om jag tar bort en person finns jag fortfarande med på hennes kontaktlista ändå?

    Kan hon se när jag är online/senast inloggad eller är jag borta från hennes kontakter?

Svar på tråden Ta bort kontakt på messenger