• Äldre 19 Aug 21:01
    4879 visningar
    11 svar
    11
    4879

    Hjälp utomlands mat barn

    Hej vi e utomlands till den 30e

    Mina tvillingpojkar äter gröt blandat med välling i flaska inna läggdags. Ibland på dagen en halv portion.

    Nu har jag kanske gröt o välling kvae för 3 dagar max 4

    vad gör jag!? Finns ingenstans har letat ihjäl mig. Vi är i sarajevo. Tog med mig mkt men trodde inte de skulle ta slut???????? den ena kan nog bara köra vanlig mat han gillar de men den andra är lite kinkig. Dom e 19 mån.

  • Svar på tråden Hjälp utomlands mat barn
  • Äldre 19 Aug 21:02
    #1

    Har de ersättning så prova ge det? Eller om det finns vuxenvälling? Eller koka egen gröt och blöt upp med mycket vatten?

  • Äldre 19 Aug 21:03
    #2

    Och om den ena är kinkigare så spara det son är kvar till den och ge den andra något annat. Och bara vid läggdags. Då kanske det räcker? Eller be någon ni känner i Sverige skicka ett paket. Kanske hinner fram på 3-4 dagar?

  • Äldre 19 Aug 21:09
    #3
    Meriall skrev 2017-08-19 21:02:41 följande:

    Har de ersättning så prova ge det? Eller om det finns vuxenvälling? Eller koka egen gröt och blöt upp med mycket vatten?


    Nan finns här. Kanske ska prova det ? Närmsta ja kommer. Dom har extremt mkt olika mannagryn etc men de så brutalt mkt socker i dom..? tack för tips!
  • Äldre 19 Aug 21:11
    #4

    Ja testa nan.

  • Äldre 21 Aug 17:05
    #5
    mersi89 skrev 2017-08-19 21:09:42 följande:
    Dom har extremt mkt olika mannagryn etc men de så brutalt mkt socker i dom..?
    Socker eller inte om barn behover mat. Men, landet kanske har andra regler for hur de redovisar just socker i innehallsforteckningen. I Sverige redovisas bara tillsatt socker, medan en del andra länder redovisar den total mängden socker  (dvs även det naturliga sockret), och det därfor kan se ut som att samma produkt har olika sockermängd, fast den kan vara identisk.

  • Äldre 22 Aug 09:36
    #6

    Jag är från Sarajevo dom ska ha Nestle produkter till barn, finns på DM

  • Äldre 22 Aug 12:51
    #7
    Any80 skrev 2017-08-22 09:36:58 följande:

    Jag är från Sarajevo dom ska ha Nestle produkter till barn, finns på DM


    Finns inte välling.
  • Äldre 22 Aug 13:36
    #8

    Ett gyllene tillfälle att sluta med gröt/välling? Vad händer om de inte får sin kvällsdos? De är ju ganska stora nu.

  • Äldre 22 Aug 16:04
    #9
    Lilla Gs mamma skrev 2017-08-22 13:36:31 följande:

    Ett gyllene tillfälle att sluta med gröt/välling? Vad händer om de inte får sin kvällsdos? De är ju ganska stora nu.


    Exakt så resonerade jag när ja insåg att de inte fanns. Vi har liite kvar men ger halv dos plus mat på kvälleb och mer frukost. Käns super och är egentligen glad för det. Ena tvillingen som vägra mat äter MYCKEt bättre nu!? Blev ju bra ändå detta!????
  • Äldre 22 Aug 16:35
    #10
    mersi89 skrev 2017-08-22 16:04:47 följande:
    Exakt så resonerade jag när ja insåg att de inte fanns. Vi har liite kvar men ger halv dos plus mat på kvälleb och mer frukost. Käns super och är egentligen glad för det. Ena tvillingen som vägra mat äter MYCKEt bättre nu!? Blev ju bra ändå detta!????
    Annars kunde väl nån du känner bara skicka lite till er? men det blev nått bra av det hela ändå då. :)
  • Äldre 22 Aug 21:41
    #11
    mersi89 skrev 2017-08-22 16:04:47 följande:

    Exakt så resonerade jag när ja insåg att de inte fanns. Vi har liite kvar men ger halv dos plus mat på kvälleb och mer frukost. Käns super och är egentligen glad för det. Ena tvillingen som vägra mat äter MYCKEt bättre nu!? Blev ju bra ändå detta!????


    Vad bra! Alltid kul när det löser sig till det bästa! Hoppas du kan koppla av och njuta av resan nu.
Svar på tråden Hjälp utomlands mat barn