• Anonym (Klaus)

    Hon vill helst plötsligt inte gifta sig längre

    Sambon och jag har varit tillsammans i ett par år och har två barn. När vi träffades var hon väldigt på om giftermål, men sen kom barnen och nu när jag började prata lite vagt om förlovning och bröllop härom dagen så var hon plötsligt inte alls så intresserad av det längre. Hon säger att hon känner sig lite för gammal för att ställa till med bröllopsfest och allt det där nu när hon är 42 och att det mer är nåt man gör i 30-årsåldern innan man skaffat barn. Nu kan hon som mest tänka sig ett borgerligt bröllop bara för det juridiska och fixa samma efternamn.

    Själv vill jag gifta mig på riktigt och bjuda all släkt och vänner och slå på stort. Jag förstår inte alls hur man kan ändra sig så. Hon menar att jag borde ha nappat på giftermål för en massa år sedan när hon ville allt det jag vill nu. Jag fattar ärligt talat inte vad det är hon fått för sig. Kan nån förklara för mig hur jag ska tänka ang detta? Älskar hon mig inte längre? Varför resonerar hon så konstigt?

  • Svar på tråden Hon vill helst plötsligt inte gifta sig längre
  • Anonym (Kvinna)

    Ni har varit tillsammans två år, har två barn och din sambo tycker att ni borde gift sig för en massa år sedan? Någonstans är det nåt som inte stämmer i ekvationen, misstänker jag.

    Anyways. Man kan hinna ändra sig om allt möjligt på några år, inga konstigheter där. Jag hann ändra mig med både hur jag ville gifta mig och när mellan första gången jag friade och den gång det blev en förlovning av det. Och fyra år senare hade jag ändrat mig om att ens vara tillsammans med den personen längre.

  • Anonym (FruN)

    Var det så att du inte ville när hon ville ? Hon har väl gått vidare och kommit över besvikelsen. Det betyder inte att hon älskar dig mindre men tillfället är förbi, drömmen är glömd och passerad. Inte det minsta konstigt utan helt naturligt enligt mig.

  • Anonym (J)

    Hon vill ju gifta sig men inte ha bröllopsfest. Du nappade inte när hon ville och nu har det tåget passerat så antingen nöjer du dig med att bli gift med henne eller så fortsätter ni vara sambo. Du kan inte tvinga henne till att vara huvudpersonen på en stor tillställning som hon inte ens vill ha. Det är ju dessutom oftast mycket mer fokus på bruden än brudgummen så även om det är ER dag kommer hon vara den som står mest i centrum. Rätt plågsamt om man inte är bekväm med det.

  • Anonym (Klaus)
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-08-19 22:40:09 följande:

    Ni har varit tillsammans två år, har två barn och din sambo tycker att ni borde gift sig för en massa år sedan? Någonstans är det nåt som inte stämmer i ekvationen, misstänker jag.

    Anyways. Man kan hinna ändra sig om allt möjligt på några år, inga konstigheter där. Jag hann ändra mig med både hur jag ville gifta mig och när mellan första gången jag friade och den gång det blev en förlovning av det. Och fyra år senare hade jag ändrat mig om att ens vara tillsammans med den personen längre.


    Jag har inte skrivit att vi varit tillsammans i två år, jag skrev ett par år. Närmare bestämt 11.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Klaus) skrev 2017-08-19 22:45:28 följande:
    Jag har inte skrivit att vi varit tillsammans i två år, jag skrev ett par år. Närmare bestämt 11.
    Kanske har du svaret till hennes svar här.
    En så nonchalant attityd till ert förhållande märker hon ju såklart.
  • Anonym (Kille..)

    Eller så tar du henne med storm! Starta ett bankkonto som heter bröllopsklänning, sätt in en redig slant, kolla upp ett band till festen, öva in dansen, visa att du verkligen vill göra det här till hennes dag, såklart är det ERAN dag men visa upp för henne att du vill att hon ska vara prinsessan denna dagen, va delaktig i planeringen.
    Såklart är det inte försent som ovanstående skriver, hon är nog lite sur för att du inte va så på när hon var det.
    Visa att du verkligen vill, så kommer hon också vilja :)

  • Anonym (K)
    Anonym (Klaus) skrev 2017-08-19 22:45:28 följande:

    Jag har inte skrivit att vi varit tillsammans i två år, jag skrev ett par år. Närmare bestämt 11.


    Helt förståeligt att hon inte vill gifta sig nu. Du har missat din chans.

    Kanske gifter hon sig med någon annan förr eller senare.
  • Anonym (KB)
    Anonym (Kille..) skrev 2017-08-19 22:53:21 följande:

    Eller så tar du henne med storm! Starta ett bankkonto som heter bröllopsklänning, sätt in en redig slant, kolla upp ett band till festen, öva in dansen, visa att du verkligen vill göra det här till hennes dag, såklart är det ERAN dag men visa upp för henne att du vill att hon ska vara prinsessan denna dagen, va delaktig i planeringen.
    Såklart är det inte försent som ovanstående skriver, hon är nog lite sur för att du inte va så på när hon var det.
    Visa att du verkligen vill, så kommer hon också vilja :)


    Glöm det.
  • annabellelee

    Hon ville antagligen har prinsessa tillopp med klänning och hela medevitten och nu känns det för sent för det. Jag förstår henne. Du ville inte tidigare och kan inte kräva att hon ska vilja nu.

  • Anonym (Förstår din sambo)

    Jag har varit i din sambos ställe. Exakt faktiskt. Ville gifta mig i flera år men sambon ville vänta av dittan och dattan anledningar. När han väl friade sedan kunde jag inte alls känna den glädjen man kanske kunde förväntat sig. Känslan var ungefär som "Jaså, nu passar det?". Förstår din sambo helt faktiskt. Att vänta ett par år är en sak men elva är för länge om en av parterna uttryckt önskan om giftemål.

Svar på tråden Hon vill helst plötsligt inte gifta sig längre