• Cinderella87

    Förlossningsdepression

    Har börjat misstänka att jag har en förlossningsdepression, fick mitt 3e barn för 2 månader sedan. Har de senaste veckorna varit mycket ledsen, orolig, stressad och tycker det är jättejobbigt att vara ensam med barnen och framförallt vår 2 månaders. Vill att ha ska sova hela tiden så jag hinner allt jag vill. Har även en del tankar om att "råka" krocka bilen så jag slipper allt. Såg så mycket fram emot att få vara föräldraledig denna gång men nu vill jag bara ha in barnen på förskolan så man kan få ett normalt liv igen. Känner mig så låst hemma och ensam ????????

    Någon som har tankar och råd om hur jag ska få må bättre? Jag har pratat med bvc vid förra besöket där så de vet hur jag känner och ska följa upp det.

  • Svar på tråden Förlossningsdepression
  • Alexi

    Du behöver ju hjälp av pappan. Kanske han ska ta över föräldraledigheten? Se till att få samtalsstöd och ev medicin på BVC redan imorgon!

  • Cinderella87

    Saken är den att han är egen företagare och har inte möjlighet att vara ledig längre perioder. Han tog dock en extra ledig vecka för att jag mår som jag mår.

  • Alexi
    Cinderella87 skrev 2017-08-20 12:15:35 följande:
    Saken är den att han är egen företagare och har inte möjlighet att vara ledig längre perioder. Han tog dock en extra ledig vecka för att jag mår som jag mår.
    Men han måste ju hjälpa dig! Blir du jättesjuk så blir han ju tvungen och då är det ju bättre att han hjälper innan det går för långt.

    Men sök BVC imorgon!

    Finns det släktingar som kan avlasta lite?
  • Sköldkörtel

    Hej! Ta kontakt med vårdcentralen och be om att få kolla din sköldkörtel, låter exakt som mina problem i början när jag fick en inflammation i sköldkörteln efter förlossningen. Hoppas du mår bättre snart!

Svar på tråden Förlossningsdepression