• Ankis

    Höftledsluxation och frejkabyxa? Någon som behandlat enbart med frejkabyxa? Hur blev resultatet?

    Minns någon vad era frejka-barn hade för vinklar innan frejkabyxa togs på? Min tjej hade 50 respektive 55 grader och har nu några dagars behandling kvar. ÄR SÅ SJUKT OROLIG ATT HON BEHÖVER MER BEHANDLING.

    Hur gick det för era barn som behandlats med frejka???

  • Svar på tråden Höftledsluxation och frejkabyxa? Någon som behandlat enbart med frejkabyxa? Hur blev resultatet?
  • Mizzys

    Mitt barn hade höftledsluxation när hon föddes, hon hade en skena i 6 veckor. Vi röntgade henne ett par ggr genom åren för att se att allt var bra. Idag är hon sju år och har sldrig haft någon problem.

    Vet inte inte om det är det din flicka har?

  • Wench85

    Vinklar? Minns inte att vi fick veta några sådana, men det kanske finns i någon journal.

    Barnet hade iaf frejkakudde i 6 veckor, inga konstigheter efteråt och är idag en 8-åring utan några komplikationer. Jag minns att alla känslor rasade ur kroppen när vi fick beskedet och jag googlade mig blå och grät och den där lilla försvarslösa klumpen i min famn kändes så utsatt och ömtålig... men det är egentligen en liten och enkel grej. Inga kirurgiska ingrepp eller så, som många barn behöver av olika slag. Och nu kan jag knappt minnas det. 

    Du skriver att du är orolig för behova av mer behandling. Det är väl lätt sagt men: Försök att inte oroa dig! Om det behövs mer behandling behövs det, och då får barnet det. Det är ok. 

Svar på tråden Höftledsluxation och frejkabyxa? Någon som behandlat enbart med frejkabyxa? Hur blev resultatet?