• Äldre 20 Aug 13:39
    1434 visningar
    1 svar
    1
    1434

    Hjälp mej få planerat snitt

    Hej!

    Med barn nr 2 fick jag en mardrömsförlossning. Inget gick bra. Blev igångsatt. Jag öppnar mej fort... ok jag typ exploderade. Hade 3 värkar per minut tills de jav brikanyl (hjälpte 20 min sen börja de igen) Jag får ingen stöttning av personalen, ingen lyssnar på mej pappan eller mormorn. Får ingen info som händer. Han fastnar. Man får trycka ner han mm

    Detta är bara lite av allt som hände.

    Vill ej ha en vaginal igen. Jag känner mej inte trygg med detta alls. En förlossning ska vara posetiv. Enda positiva var att när jag fick komma till bb :(

    Jag tog mod till mej och kontaktade ansvarig bm för mer information. Hon var snobbig och otrevlig. Verkade inte bry sig alls :( hon ljög mej även upp i ansiktet. (Jag var tydligen i så dåligt skick att jag hade kunnat dö. Min kille å mamma tvingas stanna kvar 6-8 h men vi får aldrig veta varför... tills jag pratar med henne. Hon påstår hon sagt det. Men ingen av oss har fått veta. Hade de berättat hade ingen av dem åkt hem frivilligt)

    Jag har inskrivning om ca 10 dagar. Då ska hon ordna tid till feliciamottagningen. Men enl vissa är kristianstad stenhårda.

    Finns typ inget i min journal alls :(

    Hur ska jag göra för att så snitt beviljat??

  • Svar på tråden Hjälp mej få planerat snitt
  • Äldre 23 Aug 16:49
    #1

    Det är nog tyvärr så att om inte alla dina besvär vid förra förlossningen registrerades i journalen utan det på pappret ter sig som en vanlig förlossning kommer du nog inte kunna få hjälp med att planera ett snitt, då det inte föreligger någon medicinsk indikation på det om det inte tex är sätesbjudning.

    Du kan ju självklart kontakta sjukhuset och prata med en barnmorska men finns det ingen dokumentation kommer det vara väldigt svårt om graviditeten är normal.

    Vill inte göra dig orolig men så ser det tyvärr ut.

    Sen vet jag ju inte vad som gick fel med din förra förlossning, men det är inte alls säkert att den här blir lika jobbig även om det skulle bli en vaginal igen.

Svar på tråden Hjälp mej få planerat snitt