• Marie89

    Varför stör sig folk på att man är en "mesig" förälder?

    Jag har alltid tröstat mina barn när de är ledsna. Min lilla flicka är 1,5 år och har mycket humör. Hon får inte skrika sig till saker men däremot tar jag alltid direkt upp henne när hon skriker. Jag anser att så små barn ska inte ligga själva och skrika. Men jag får ofta kommentarer från både min och min mans familj om att jag är för mesig med henne. Någon sa till och med att det är därför hon sover dåligt på natten. Varför har folk så svårt för detta?? Vet kompisar i samma sits så många verkar störa sig på det.

    Tilläggas är också att vi haft det tufft av olika anledningar så jag som mamma mår inte så bra, jag tror det är därför flickan sover dåligt och inte för att hon får för mycket kärlek.

  • Svar på tråden Varför stör sig folk på att man är en "mesig" förälder?
  • Queennr1

    Folk i allmänhet är rätt vettiga och förstår att man ska trösta ledsna barn. Det är du som råkar ha en mindre begåvad familj omkring dig.

  • Marie89

    Är så tufft att bli kritiserad som mamma... Min lilla tycker jag ändå lyssnar bra för sin ålder och oftast tar hon ett nej, men det måste ju vara okej att hon ibland blir arg på ett nej.

  • Marie89
    Tofflans skrev 2017-08-20 14:13:22 följande:

    Barn känner av hur sina föräldrar mår så om hon mår dåligt pga ditt mående så måste det åtgärdas omgående!


    Att hon mår dåligt är att ta i. Hon sover dåligt och det tror både jag och bvc beror på att de hänt för mycket det sista. Men vi får hjälp så det går åt rätt håll. Ibland händer saker i livet som man inte alls hade räknat med...
  • lövet2

    En viss typ av människor kommer alltid med kritik och kommentarer. Enda lösningen är att du själv är övertygad om att du gör rätt. Då kan du skaka av dig den typen av kommentarer och konstatera att de andra inte vet så mycket egentligen.

    Att flickan reagerar på att det hänt saker är inte konstigt. Inget barn växer upp i en perfekt miljö där det bara händer bra saker. Min yngsta blev rätt knepig när vi hade 2 dödsfall inom ett år - fast hon själv bara var 1 år och inte riktigt visste vad som hände.

  • Annelie 76

    En del barn sover dåligt vad man än gör som förälder. Min första sov skräp, han är snart 6 och sover fortfarande dåligt med flera uppvak nästan varje natt.
    Min andra sover utan problem. Jag har inte påverkat varken den förstas eller den andras sömn, definitivt inte genom att trösta när jag tycker det behövs.

  • Mortiscia80

    Ditt barn, din uppfostran! Jag tycker dock att du gör rätt som plockar upp när barnet gråter osv, de ska ju inte behöva lida i onödan :s

Svar på tråden Varför stör sig folk på att man är en "mesig" förälder?