• Anonym Ellliiin

    PRIS??? Hjälp....

    Hejsan.. jag har nu bestämt mig för att göra en fertilitetsutredning privat.. mailade Carl von Linné kliniken ang priser osv. Dom svarade 330:-/person mailade även ivf Falun, 4000:- hur kan de skilja sig så mycket??

    Och hur mycket kostar de om det i slutändan blir att man "bara" behövde äl stimulering tex... blir helt förvirrad av olika svar och total pris skillnad...

    Jag bor inte i Uppsala Stockholm men verkar som de ändå kostar 330:-/person hur kan det vara så??

    Shit.... sjukt tacksam för svar...

    skulle även vilja höra vad slutsumman blev om du tex behövde kosta på ivf själv!

    TACK!!

  • Svar på tråden PRIS??? Hjälp....
  • noldon

    En anledning är att CvL kanske är ansluten med landstinget medans det i falun inte är det.


    Även privata kliniker kan vara anslutna till landstinget och på så sätt få ner priserna dock kan det behövas en remiss för att få komma dit.och då endast om du väntat över vårdgaranting på 90 dagar.


    om inte detta är fallet så vet jag inte. ring tillbax och fråga varför det är sådan prisskillnad.

  • Anonym Ellliiin
    noldon skrev 2017-08-21 02:29:28 följande:

    En anledning är att CvL kanske är ansluten med landstinget medans det i falun inte är det.

    Även privata kliniker kan vara anslutna till landstinget och på så sätt få ner priserna dock kan det behövas en remiss för att få komma dit.och då endast om du väntat över vårdgaranting på 90 dagar.

    om inte detta är fallet så vet jag inte. ring tillbax och fråga varför det är sådan prisskillnad.


    Jag blir helt förvirrad efter all olika priset överallt fattar ingenting haha förvirrad som attans!! CvL skrev ingenting om nån remiss ang priset som sa bara det kostar 330... medans hemsidan mottalar de..... tror kah ringer båda två direkt jag vaknar imorgon... så man kanske får lite klartecken!' Tack för svaret iallafall!
  • Anonym (Linahur)

    Hur gick det? Varför denna prisskillnaden??

  • Anonym Ellliiin

    Det var som Noldon sa här ovan. CvL tar landstings avgift på BESÖK.. men man får kosta på all medicin/behandling själv. Därför kostar tex en utredning 330:- men ev behandling kostas på själv. Medans dom i Falun tar betalt för själva utredningen också. Med alla prover osv som du får bekosta själv därav 4000:-!

Svar på tråden PRIS??? Hjälp....