• Tihi

    Vad ska jag göra med soyakorven?

    Jag har soyakorv som ser ut som varmkorv men behöver förslag på vad jag ska göra med den. Jag har gjort korv Stroganoff så många gånger nu att familjen börjar klaga.

  • Svar på tråden Vad ska jag göra med soyakorven?
  • Tihi
    Pentra skrev 2017-08-21 19:46:13 följande:
    Släng den!
    Varför skulle jag göra det?
  • Rymdmoln

    Googlade på varmkorv för tänkte att det ger fler svar men det går oftast bra att byta ut mot vego-alternativ tycker jag

  • Tihi
    Rymdmoln skrev 2017-08-22 16:11:56 följande:
    www.alltforforaldrar.se/forumarchive/forums/v...

    Hittade det där när jag googlade. Vet inte riktigt vad du och din familj har för smak dock :)

    Jag hade nog gjort en slags korvgryta med krossade tomater, syltlök, kanske potatis, lök och något mer... kanske lite för likt korvstroganoff för er dock
    Tack! Din korvgryta är inte som min stroganoff så det kan jag laga och få helt annorlunda smak på.
  • Rymdmoln
    Tihi skrev 2017-08-22 17:01:57 följande:

    Tack! Din korvgryta är inte som min stroganoff så det kan jag laga och få helt annorlunda smak på.


    Vad kul :) blev lite sugen på gryta nu själv haha
  • Tihi
    Rymdmoln skrev 2017-08-22 17:25:23 följande:
    Vad kul :) blev lite sugen på gryta nu själv haha
    Måste googla ett exakt recept bara först. Är det "korvgryta" jag ska leta efter?
  • Rymdmoln
    Tihi skrev 2017-08-22 18:37:30 följande:

    Måste googla ett exakt recept bara först. Är det "korvgryta" jag ska leta efter?


    Ja, jag gjorde enligt kryddburkens (matblogg) recept på "korvgryta Nilsson". Men körde med vegokorv och grönsaksbuljong. Vi tyckte den var jättegod, tillsatte extra cayennepeppar och mejram och lite kummin. Men det beror ju såklart på ens egna smaklökar :) hoppas länken funkar nu... kan kopiera in receptet annars. Men annars tycker jag att kreolska grytor ofta är goda. Med typ paprika och syltlök.

    Annars funkar det nog bra att googla på typ smakrik korvgryta eller något :)

    kryddburken.se/2011/10/16/korvgrytan-nilsson-en-san-dar-lite-syrlig-gryta-med-syltlok-paprika-cornicohns-jalapeno-o-sant/
  • Rymdmoln
    Alex SE skrev 2017-08-22 19:10:54 följande:

    Sök på sojakorv på www.gottihop.se :)

    Där kan du hitta ingredienser som är gott ihop med sojakorv och recept kopplat till det!


    Sökte på sojakorv på den sidan men det kom mest upp alternativ som typ räkor osv, alltså icke vegetariska alternativ. Nu vet jag ju inte om Ts är "riktig" vegetarian eller ej men oftast funkar det bäst att googla på köttalternativen när man ska laga med köttsubstitut. Man brukar dock behöva lägga ner köttsubstitutet sist :)

    Men sökte jag fel..? Skrev sojakorv och det kom upp rätt konstiga alternativ. Tycker sidan verkar toppen.
  • Aniiee

    Ät den med bröd, ketchup och rostad lök.
    Skiva ned den i en potatisgratäng med rödlök.
    Med pastasallad 
    Eller potatissallad


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Alex SE

    Det jag hittar som är gott ihop till sojakorv är (www.gottihop.se/):

    1. olivolja 2. vitlöksklyfta 3. potatis 4. morot 5. strösocker 6. lime 7. grönsaksbuljongtärning 8. babyspenat 9. mynta 10. sockerärta 11. ananas 12. limesaft 13. ättika 14. vårlök 15. kålrabbi 16. salladshuvud

    När jag klickar på "Hitta recept" så hittar jag:


    Bra alternativ tycker jag :)
  • Octavia

    Skiva den och fräs med rödlök, chili och vitlök. På med krossade tomater, 2 dl rödvin och i med en rosmarinkvist. Låt puttra i 10-15 minuter och servera med pasta.

  • Hmlan

    - Makaronilåda

    - "Korv i ugn", med skivade tomater och lök tillsammans med mos, funkar bra även med varmkorv som man snittar lite och varvar med tomaterna och löken

    - Sjömansgryta

  • Spaghetti

    * Korv med kokt potatis och pepparrotssås

    * Korvgryta

    * Pytt i panna

    * Stek den och servera med mackaroner eller potatismos


    Har någon sett mina köttbullar? (^_^)
Svar på tråden Vad ska jag göra med soyakorven?