• Kalle83

    Otrogen - men hur blir det sen?

    Jag är en singelkille på 34 som under detta år har haft ihop det med en arbetskollega som är något yngre än mig. Vi har legat i snitt en gång/vecka, detta trots att hon har sambo och en liten dotter. Allt inleddes med hångel på en firmafest, och därefter kom hon smygandes nykter till mig då hon kunde. Jag gick initialt med på hennes otrohet, eftersom jag trodde att hon strax skulle lämna sin sambo, men det visade sig efter ett par månader att så inte skulle bli fallet. Vid den tidpunkten hade jag blivit så snärjd av henne, att jag inte förmådde mig ge upp det hela. Häromveckan avslutade jag dock denna soppa och känner mig stark över det, men också ledsen. Vi träffas dagligen på jobbet, och hon är iskall mot mig sedan jag kastade in handduken och skrev att jag ville att vi skulle hitta tillbaka som kollegor, eftersom det inte är bra känslomässigt för mig att fortsätta. Hon pratar sedan dess om sin sambo inför andra kollegor, när hon vet att jag hör, som för att göra mig svartsjuk (trots att det är jag som är singeln i kråksången). Jag vet att hon gillar att ligga med mig, och att hon tycker det är spännande. Vad hon rent känslomässigt tycker om mig, vet jag inte riktigt. Hon vill inte svara på den frågan, eftersom svaret skulle kunna riskera att omintetgöra det vi har. Nu till frågan: Ni som haft en affär, som avslutats av "den andre" ... Har ni lugnt kunnat nöja er med att enbart vara med sambon efter det, eller har ni sökt spänningen genom att starta en ny affär? Eller har ni till sist lämnat er sambo för den som ni hade en affär med? Många frågor! Välj den som passar dig, eller kom på något annat. Tacksam för alla tankar kring detta...

  • Svar på tråden Otrogen - men hur blir det sen?
  • Anonym (S)

    Får hon inte dig hittar hon nog någon ny att ligga med snart

  • Anonym (Otrogen förr)
    Kalle83 skrev 2017-08-21 23:12:20 följande:

    Jag är en singelkille på 34 som under detta år har haft ihop det med en arbetskollega som är något yngre än mig. Vi har legat i snitt en gång/vecka, detta trots att hon har sambo och en liten dotter. Allt inleddes med hångel på en firmafest, och därefter kom hon smygandes nykter till mig då hon kunde. Jag gick initialt med på hennes otrohet, eftersom jag trodde att hon strax skulle lämna sin sambo, men det visade sig efter ett par månader att så inte skulle bli fallet. Vid den tidpunkten hade jag blivit så snärjd av henne, att jag inte förmådde mig ge upp det hela. Häromveckan avslutade jag dock denna soppa och känner mig stark över det, men också ledsen. Vi träffas dagligen på jobbet, och hon är iskall mot mig sedan jag kastade in handduken och skrev att jag ville att vi skulle hitta tillbaka som kollegor, eftersom det inte är bra känslomässigt för mig att fortsätta. Hon pratar sedan dess om sin sambo inför andra kollegor, när hon vet att jag hör, som för att göra mig svartsjuk (trots att det är jag som är singeln i kråksången). Jag vet att hon gillar att ligga med mig, och att hon tycker det är spännande. Vad hon rent känslomässigt tycker om mig, vet jag inte riktigt. Hon vill inte svara på den frågan, eftersom svaret skulle kunna riskera att omintetgöra det vi har. Nu till frågan: Ni som haft en affär, som avslutats av "den andre" ... Har ni lugnt kunnat nöja er med att enbart vara med sambon efter det, eller har ni sökt spänningen genom att starta en ny affär? Eller har ni till sist lämnat er sambo för den som ni hade en affär med? Många frågor! Välj den som passar dig, eller kom på något annat. Tacksam för alla tankar kring detta...


    Jag är tjej och har varit otrogen.

    Nu lämnade ingen mig men jag lämnade och gick vidare till ny.
    Det är så enkelt.

    En dag träffade jag en man som fick mig gå från allt.
    Det tog mig 8 dagar att be om skilsmässa från vår första träff..

    Har hon inte gjort det kommer hon inte.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Otrogen förr) skrev 2017-08-21 23:25:31 följande:

    Jag är tjej och har varit otrogen.

    Nu lämnade ingen mig men jag lämnade och gick vidare till ny.

    Det är så enkelt.

    En dag träffade jag en man som fick mig gå från allt.

    Det tog mig 8 dagar att be om skilsmässa från vår första träff..

    Har hon inte gjort det kommer hon inte.


    Exakt samma här, vill han inte så är de lätt att hitta en ny. Men när jag hittade min nuvarande så tog det ungefär 2 veckor så separerade jag från exet.
  • Anonym (Ulrika)

    Läxa nr 1: Att någon är otrogen betyder inte per automatik att man lämnar sin partner.

  • Kurlie

    Hon verkar inte ha planer på att lämna sin sambo. Sen hade jag inte velat starta ett förhållande genom otrohet. Så man blir ihop, så går man isär.

  • Fjäril kär

    Motfråga: Vad fick dig och tro att hon skulle lämna sin sambo? Sa hon det eller tog du det för givet?

    En annan tanke. Har hon varit otrogen en gång kan hon vara det igen. Du kanske inte är den enda.

  • Anonym (läxan)
    Anonym (Ulrika) skrev 2017-08-22 09:07:24 följande:

    Läxa nr 1: Att någon är otrogen betyder inte per automatik att man lämnar sin partner.


    Läxa nr 2 - Att någon är otrogen betyder per automatik att man är ett egoistiskt jävla svin och inget att satsa på
  • Anonym (lågt)

    Så alla tjejer beter sig på det här sättet? Hon har en dotter och är ändå otrogen, det där känns väldigt lågt. Nu vågar man nästan inte skaffa barn med en tjej

  • Anonym (läxan)
    Kalle83 skrev 2017-08-21 23:12:20 följande:

    Jag är en singelkille på 34 som under detta år har haft ihop det med en arbetskollega som är något yngre än mig. Vi har legat i snitt en gång/vecka, detta trots att hon har sambo och en liten dotter. Allt inleddes med hångel på en firmafest, och därefter kom hon smygandes nykter till mig då hon kunde. Jag gick initialt med på hennes otrohet, eftersom jag trodde att hon strax skulle lämna sin sambo, men det visade sig efter ett par månader att så inte skulle bli fallet. Vid den tidpunkten hade jag blivit så snärjd av henne, att jag inte förmådde mig ge upp det hela. Häromveckan avslutade jag dock denna soppa och känner mig stark över det, men också ledsen. Vi träffas dagligen på jobbet, och hon är iskall mot mig sedan jag kastade in handduken och skrev att jag ville att vi skulle hitta tillbaka som kollegor, eftersom det inte är bra känslomässigt för mig att fortsätta. Hon pratar sedan dess om sin sambo inför andra kollegor, när hon vet att jag hör, som för att göra mig svartsjuk (trots att det är jag som är singeln i kråksången). Jag vet att hon gillar att ligga med mig, och att hon tycker det är spännande. Vad hon rent känslomässigt tycker om mig, vet jag inte riktigt. Hon vill inte svara på den frågan, eftersom svaret skulle kunna riskera att omintetgöra det vi har. Nu till frågan: Ni som haft en affär, som avslutats av "den andre" ... Har ni lugnt kunnat nöja er med att enbart vara med sambon efter det, eller har ni sökt spänningen genom att starta en ny affär? Eller har ni till sist lämnat er sambo för den som ni hade en affär med? Många frågor! Välj den som passar dig, eller kom på något annat. Tacksam för alla tankar kring detta...


    Oj oj oj, snacka om totalförvirrad. Det finns lite saker som behöver klarnas upp.

    1 En kvinna som utan problem bedrar sin partner är per definition en falsk och opålitlig människa. Vad får dig att tro att hon kommer vara sann mot dig?

    2 Att hon är falsk och opålitlig innebär att risken är rätt stor att hon gör likadant mot dig, varför skulle du vilja ha en sån partner?

    3 Hade du hon velat ha dig som partner så hade hon lämnat sin nuvarande för dig, du är en kuk och lite spänning, varken mer eller mindre

    4 Är du enbart en kuk så kan du lätt ersättas med någon annan, det kryllar av skrupelfria idioter som är villiga att knulla en upptagen kvinna

    5 Ger man sig in i en smutsig lek som du gjorde så kan man inte vara petig, hela skiten är ju en äcklig jävla sörja, vad hade du förväntat dig?

    Dumpa idioten och meddela hennes sambo om vad för slags person hon är så han också får chansen att välja
  • Kalle83
    Fjäril kär skrev 2017-08-22 10:10:15 följande:

    Motfråga: Vad fick dig och tro att hon skulle lämna sin sambo? Sa hon det eller tog du det för givet?

    En annan tanke. Har hon varit otrogen en gång kan hon vara det igen. Du kanske inte är den enda.


    Hon har varit ledsen i omgångar då jag berättat att jag dejtat en annan tjej. Hon har dessutom på olika sätt insinuerat att det är kört i hennes relation och att hon tycker om mig mycket. Men jag har sett liknande beteenden förut, så har inte tillåtit mig att gå känslomässigt all-in. Ja, jag tror säkert att hon behöver fylla tomrummet som uppstår efter mig, med någon annan. Men vad vet jag...
  • taquine
    Anonym (lågt) skrev 2017-08-22 11:10:13 följande:

    Så alla tjejer beter sig på det här sättet? Hon har en dotter och är ändå otrogen, det där känns väldigt lågt. Nu vågar man nästan inte skaffa barn med en tjej


    Nej, alla beter sig inte så. Men här på FL verkar finnas en överrepresentation av donnor som vill vresa upp sig för kreti och pleti.Finns väl mängder av trådar där det kåtas eller käras ner sig i kollegan, busschauffören , sotaren eller vad det nu kan vara.
    Då är väl inte snubben och ungarna så mycket värda....
    Och vise versa såklart. Många "män" är väl inte så mycket bättre.
    Goodness me
  • Fjäril kär
    Kalle83 skrev 2017-08-22 11:20:16 följande:

    Hon har varit ledsen i omgångar då jag berättat att jag dejtat en annan tjej. Hon har dessutom på olika sätt insinuerat att det är kört i hennes relation och att hon tycker om mig mycket. Men jag har sett liknande beteenden förut, så har inte tillåtit mig att gå känslomässigt all-in. Ja, jag tror säkert att hon behöver fylla tomrummet som uppstår efter mig, med någon annan. Men vad vet jag...


    Med tanke på hennes reaktion nu efteråt så är det ju ganska självklart att hon ljugit för dig.
  • Anonym (läxan)
    Kalle83 skrev 2017-08-22 11:20:16 följande:
    Hon har varit ledsen i omgångar då jag berättat att jag dejtat en annan tjej. Hon har dessutom på olika sätt insinuerat att det är kört i hennes relation och att hon tycker om mig mycket. Men jag har sett liknande beteenden förut, så har inte tillåtit mig att gå känslomässigt all-in. Ja, jag tror säkert att hon behöver fylla tomrummet som uppstår efter mig, med någon annan. Men vad vet jag...
    Men kalle, det där är ju bara självlögner, det är ju uppenbart att du är kär i henne oavsett hur mycket du intalar dig att du kan styra dina känslor som en vattenkran. Om du tar ett steg tillbaka och försöker se det lite objektivt, låtsas att det är en kompis som blivit kär i en otrogen kvinna. Vad skulle du säga till honom?

    Du gick in i ett förhållande med en kvinna som utan problem bedrar sin man och sviker sin dotter. Och nu sitter du och tjurar över att hon är precis lika skrupelfri som hon är mot sin man? Vad hade du förväntat dig? Att hon skulle vara jättesnäll mot dig men ett svin mot sin familj? Varför då? För att just du är så himla speciellt?

    Både du och hon sket fullkomligen i hennes man och barn, en spännande liten flirt, skön sex, skitkul. Sen fick du känslor och då blev det inte lika roligt längre, då vill du ha äkta kärlek istället. Kom igen nu. Du fick vad precis det du bad om från börja, nu har du ändrat dig men du knackar på fel dörr. Som sagt, ger man sig in i ett smutsigt spel så är det just det man får, smuts. Att förvänta sig ärlighet, lojalitet och äkta kärlek i ett sånt spel är ju bara naivt. 
  • Anonym (läxan)
    taquine skrev 2017-08-22 11:26:17 följande:
    Nej, alla beter sig inte så. Men här på FL verkar finnas en överrepresentation av donnor som vill vresa upp sig för kreti och pleti.Finns väl mängder av trådar där det kåtas eller käras ner sig i kollegan, busschauffören , sotaren eller vad det nu kan vara.
    Då är väl inte snubben och ungarna så mycket värda....
    Och vise versa såklart. Många "män" är väl inte så mycket bättre.
  • Anonym (No fucking excuses)
    Anonym (läxan) skrev 2017-08-22 11:03:46 följande:
    Läxa nr 2 - Att någon är otrogen betyder per automatik att man är ett egoistiskt jävla svin och inget att satsa på
    Jo, det är exakt vad det betyder, möjligen med tillägget att hen är ett FEGT egoistiskt jävla svin. 
    Som hellre sviker, ljuger och bedrar än står för vad hen vill. 
  • Anonym (No fucking excuses)
    Anonym (lågt) skrev 2017-08-22 11:10:13 följande:

    Så alla tjejer beter sig på det här sättet? Hon har en dotter och är ändå otrogen, det där känns väldigt lågt. Nu vågar man nästan inte skaffa barn med en tjej


    Varför tror du att alla tjejer beter sig så? 
    Bara för att en gör det.
    Är alla män också otrogna om en man är det? 

    Sluta generalisera ska du se att livet blir lite lättare. 
  • Anonym (No fucking excuses)
    taquine skrev 2017-08-22 11:26:17 följande:
    Nej, alla beter sig inte så. Men här på FL verkar finnas en överrepresentation av donnor som vill vresa upp sig för kreti och pleti.Finns väl mängder av trådar där det kåtas eller käras ner sig i kollegan, busschauffören , sotaren eller vad det nu kan vara.
    Då är väl inte snubben och ungarna så mycket värda....
    Och vise versa såklart. Många "män" är väl inte så mycket bättre.
    Fast in all honesty det finns väl rätt många män som gärna kryper mellan benen på kreti och pleti här. 
    Då är inte frugan och ungarna så mycket värda.

    Kanske har det med målgruppen att göra, eller så har det med nätet att göra.
    Man vågar vara mer ärlig när man är anonym och man kan också ljuga och överdriva på nätet där ingen kan kolla.

    Alla kan vara någon på internet om så bara horan eller gubbslemmet, 
    Att vara värst är också att vara någon
    Jag tror man ska ta det som skrivs med cirka 20 skopor salt. 
  • Anonym (No fucking excuses)

    Ts, jag tror du ska ta till dig det här som en levnadsläxa

    1) Aldrig knulla i samma bo som där du tjänar ihop till ditt dagliga bröd.
    Blanda inte nöje med nytta.

    2) Ge fan i andra mäns kvinnor.. 

  • Anonym (lågt)
    Anonym (No fucking excuses) skrev 2017-08-22 13:18:39 följande:
    Varför tror du att alla tjejer beter sig så? 
    Bara för att en gör det.
    Är alla män också otrogna om en man är det? 

    Sluta generalisera ska du se att livet blir lite lättare. 
    Nej men det känns som majoriteten är tjejer som är otrogna fast jag förstår också att det finns många troll som skapar trådar för att provocera. Jag har personligen upplevt otrogenhet, mitt ex pratade snusk med andra killar och skickade och tog emot nakenbilder så jag vet hur sånt känns :/ 
Svar på tråden Otrogen - men hur blir det sen?