• Sodacitron

    Min katt är som en hund

    Vi har en katt , en hane på 17 veckor och han är otrolig. Han följer mig eller de andra 3 här överallt, lägger sig hos oss, barnen. Hjälper till att väcka barnen på morgonen. Han är oerhört snäll. Just nu ligger han på soffkanten med huvudet på min arm. han är enormt social, kelen och sällskaplig. Jag hoppas att detta är hans personlighet för jag blev varnad för att detta försvinner med tiden och att det bara är en kattunge-grej. Vad säger ni andra katt-människor?

  • Svar på tråden Min katt är som en hund
  • cb66

    Är det en Norsk Skogskatt eller Maine Cone? I så fall är det ett normalt beteende

  • Alexandra1990

    Jag har tre katter, min hankatt beter sig som en hund också medans damerna är väldigt kattiga av sig :) Min hankatt är 2år, han blev om möjligt ännu mer social efter kastrering

  • Sodacitron
    Alexandra1990 skrev 2017-08-22 15:39:55 följande:

    Jag har tre katter, min hankatt beter sig som en hund också medans damerna är väldigt kattiga av sig :) Min hankatt är 2år, han blev om möjligt ännu mer social efter kastrering


    Ooh då hoppas jag att det förblir så! Han är helt underbar!
  • Sodacitron
    cb66 skrev 2017-08-22 14:45:03 följande:

    Är det en Norsk Skogskatt eller Maine Cone? I så fall är det ett normalt beteende


    Nej en valig huskatt
  • MrsPJ

    Jag har 2 katter och honan, en birma, är mer som en hund förutom att hon skiter fullständigt i om jag inte vill ha henne nära, hon är som en bumerang haha. På kvällen så ropar jag på henne om hon inte redan börjat märka att det är sovdags och själv gör sig redo att lägga sig med mig i sängen. Hon kommer travandes o så lägger hon sig på min vänstra arm och jag somnar oftast så, med armen om henne som en nalle ^_^ Så mysigt! Det roliga är att om jag behöver gå upp o kissa eller nåt igen innan jag somnat så hoppar hon ur sängen och hänger antingen med eller så går hon iväg tills jag är klar och lägger mig igen, då kommer hon tillbaka haha

  • Sodacitron
    MrsPJ skrev 2017-08-22 16:40:14 följande:

    Jag har 2 katter och honan, en birma, är mer som en hund förutom att hon skiter fullständigt i om jag inte vill ha henne nära, hon är som en bumerang haha. På kvällen så ropar jag på henne om hon inte redan börjat märka att det är sovdags och själv gör sig redo att lägga sig med mig i sängen. Hon kommer travandes o så lägger hon sig på min vänstra arm och jag somnar oftast så, med armen om henne som en nalle ^_^ Så mysigt! Det roliga är att om jag behöver gå upp o kissa eller nåt igen innan jag somnat så hoppar hon ur sängen och hänger antingen med eller så går hon iväg tills jag är klar och lägger mig igen, då kommer hon tillbaka haha


    Naw!! hahaha, min gosse följer också med till toaletten på natten och väntar snällt bredvid för att sen glatt följa med tillbaka till sängen igen. Det känns som om detta verkligen är det mest underbara husdjur. Har haft katter under uppväxten men minns inte helt. Kommer aldrig leva utan katt!
  • Sodacitron
    Nandez skrev 2017-08-22 20:14:51 följande:

    Han kommer nog fortsätta vara så.


    Underbart!
  • MrsPJ
    Sodacitron skrev 2017-08-22 20:04:56 följande:

    Naw!! hahaha, min gosse följer också med till toaletten på natten och väntar snällt bredvid för att sen glatt följa med tillbaka till sängen igen. Det känns som om detta verkligen är det mest underbara husdjur. Har haft katter under uppväxten men minns inte helt. Kommer aldrig leva utan katt!


    Haha så sött ju! Min ska gärna med in på muggen o sätta framtassarna på mina lår o bli klappad medan en annan försöker göra sina behov lol. Hoppas din katt fortsätter så där, så himla mysigt ju.
  • MrsPJ

    Jo, kan ju berätta också att hon ända sen hon va liten velat sova under täcket. Var lite läskigt för jag tänkte att jag kommer inte märka om jag typ rullar runt o mosar henne haha men det gick bra. Så hon har varit så där sen hon va unge men blivit ännu mer sån sen jag skiljde mig faktiskt. Förr skulle hon sova under täcket mellan mina ben men nu när jag är själv agerar hon nallebjörn ^_^

Svar på tråden Min katt är som en hund