• Ollieeee

    Paxa namn

    Jag har hamnat i en jobbig situation, jag och min sambo väntar barn och har fått veta att det är en flicka. Vi hade bestämt oss för namnet Freja som jag glatt nämnde för min syster som då brister ut i gråt och säger att det är "hennes" namn. Jag blev chockad då jag tyckte jag kom med en rolig nyhet och aldrig hört henne nämna det namnet! Nu har det mer blivit som ett bråk kring detta fina namn och jag vet inte hur detta ska lösas! ( hon är inte gravid) Ska jag och min sambo tvingas byta för att göra henne glad? Eller är det först till kvarn? Min sambo har velat ha detta namn i flera år om det blev en tjej. Snälla hjälp!

  • Svar på tråden Paxa namn
  • Gulletussan

    Skulle inte ha brytt mig om vad din syster vill. Speciellt när hon inte ens nämnt namnet innan och speciellt inte eftersom att hon inte ens är gravid! Om hon får barn i framtiden så är det ju inte ens säkert att hon får en flicka... Tycker inte hon kan bestämma att ni inte kan ta det namnet.

  • EpicNurse

    Varför en likadan tråd igen? Du fick ju massor av svar sist!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Nandez
    Gulletussan skrev 2017-08-22 21:37:04 följande:
    Skulle inte ha brytt mig om vad din syster vill. Speciellt när hon inte ens nämnt namnet innan och speciellt inte eftersom att hon inte ens är gravid! Om hon får barn i framtiden så är det ju inte ens säkert att hon får en flicka... Tycker inte hon kan bestämma att ni inte kan ta det namnet.
    Jag skulle inte heller brytt mig.
Svar på tråden Paxa namn