• Anonym (Kaffedraken)

    får man ta med sig smink i sitt handbagage om man flyger med wizzair?

    Tja alla!
    jo har en fråga, flyger första gången med Wizz Air och ska bara vara borta i några dagar så köpte bara till ett handbagage, men blev lite osäker när jag tänkte på mitt smink... Har kollat runt och några skriver att vätskorna måste rymma ett visst antal (?) och att det ska vara i en genomskinlig plastpåse (?).
    Skulle någon kunna berätta lite mer utförligt hur detta går till? Och om någon åkt med wizz air innan som vet hade det vore ännu bättre!Oskyldig
  • Svar på tråden får man ta med sig smink i sitt handbagage om man flyger med wizzair?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är väl som vanligt?

    Inga flaskor får innehålla mer än 100 ml och alla flaskor ska få plats i en 1 liters påse.

  • Anonym (Kaffedraken)
    sputnik13 skrev 2017-08-22 22:25:38 följande:
    Är väl som vanligt?
    Inga flaskor får innehålla mer än 100 ml och alla flaskor ska få plats i en 1 liters påse.
    Om man inte flyger så ofta hur ska man veta sånt då? :P
  • Anonym (Kaffedraken)

    Wizzair, flyger man på kvast? Är det Harry Potters flygbolag? Haha aldrig hört talas om det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det har varit samma regler i 10år och de finns att läsa på massor av ställen på nätet.

    Tänk på att krämer som hudkrämer, mascara osv räknas som vätskor med

  • Anonym (Kaffedraken)
    Lena skrev 2017-08-23 07:23:42 följande:

    Det har varit samma regler i 10år och de finns att läsa på massor av ställen på nätet.

    Tänk på att krämer som hudkrämer, mascara osv räknas som vätskor med


    ...och läppstift och cremerouge.

    Jag har numera kakschampo från Bodyshop och puderfoundation för att det ska bli lite mindre att packa ner i den lilla påsen. Det finns för övrigt gott om zip-påsar på flygplatserna TS så du kan lägga det i en sån när du kommer fram om du inte har någon.
Svar på tråden får man ta med sig smink i sitt handbagage om man flyger med wizzair?