• Äldre 23 Aug 12:41
    69750 visningar
    473 svar
    +1
    473
    69750

    Prata symtom innan BIM

    Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

    Att över analysera symtom gör oss varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

    Jag är på äl +3 och försök nummer ett till syskon och har haft molande värk i både mage och rygg. Har vanligtvis inte detta i väntan på mens. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner!

    Har bim den 3/9

  • Svar på tråden Prata symtom innan BIM
  • Anonym (Hoppa­s)
    Äldre 23 Aug 12:44
    #1

    Hej.

    Har också bim 3/9 tror jag är på äl+3 eller 4, osäker. Känner inget speciellt än iaf

  • Äldre 23 Aug 12:47
    #2

    Jag har bim runt 28/8 känns inget... blir lite irriterad över de men det är säkert inte många som känner förrän v 5-6 tror jag...

  • Äldre 23 Aug 12:57
    #3
    Anonym (Hoppas) skrev 2017-08-23 12:44:55 följande:

    Hej.

    Har också bim 3/9 tror jag är på äl+3 eller 4, osäker. Känner inget speciellt än iaf


    Vad kul att vi har samma bim! :D är ju fortfarande ganska tidigt! Jag är känslig och känner symtom tidigt men de kan ju lika gärna vara falskt alarm! men hoppas ju att detta tyder på en liten knodd :)
    Anjaheterjag skrev 2017-08-23 12:47:08 följande:

    Jag har bim runt 28/8 känns inget... blir lite irriterad över de men det är säkert inte många som känner förrän v 5-6 tror jag...


    Kan ju vara något iaf! Vissa är ju olika känsliga mot ändringarna i kroppen i början o just de där med om man reagerar på progesteron och östrogen ökningen som ligger bakom de första symtomen. Sedan kommer ju symtom på hcg (om jag förstått rätt) :p
  • Äldre 23 Aug 13:06
    #4
    Bellabelle skrev 2017-08-23 12:57:36 följande:

    Vad kul att vi har samma bim! :D är ju fortfarande ganska tidigt! Jag är känslig och känner symtom tidigt men de kan ju lika gärna vara falskt alarm! men hoppas ju att detta tyder på en liten knodd :)Kan ju vara något iaf! Vissa är ju olika känsliga mot ändringarna i kroppen i början o just de där med om man reagerar på progesteron och östrogen ökningen som ligger bakom de första symtomen. Sedan kommer ju symtom på hcg (om jag förstått rätt) :p


    Jaha det fungerar så, bra att veta ???? Väntan är jobbig nu fram till bim.. man vill tiden ska gå fort men samtidigt inte..
  • Äldre 23 Aug 13:27
    #5
    Anjaheterjag skrev 2017-08-23 13:06:21 följande:

    Jaha det fungerar så, bra att veta ???? Väntan är jobbig nu fram till bim.. man vill tiden ska gå fort men samtidigt inte..


    Ja men precis! Tiden går så långsamt!! Man vill ju bara se de där pluset på sticken! Har du försökt länge?
  • Anonym (Hoppa­s)
    Äldre 23 Aug 13:30
    #6

    Jag tror inte på några direkta symtom innan ägget ev är befruktat och fäst efter äl+6 så är nog chansen större att märka ev symtom. Men det tråkiga är ju att pms och graviditet är väldigt lika.

  • Äldre 23 Aug 13:33
    #7
    Bellabelle skrev 2017-08-23 13:27:34 följande:

    Ja men precis! Tiden går så långsamt!! Man vill ju bara se de där pluset på sticken! Har du försökt länge?


    Andra försöket till barn nr 2. Du? :)
  • Äldre 23 Aug 13:36
    #8
    Anjaheterjag skrev 2017-08-23 13:33:02 följande:

    Andra försöket till barn nr 2. Du? :)


    Vad roligt med syskon dags även samma här! Första försöket till barn nummer två! :p
  • Äldre 23 Aug 14:05
    #9
    Bellabelle skrev 2017-08-23 13:36:41 följande:

    Vad roligt med syskon dags även samma här! Första försöket till barn nummer två! :p


    Roligt:) hur gammal är din?
  • Äldre 23 Aug 14:07
    #10
    Anjaheterjag skrev 2017-08-23 14:05:18 följande:

    Roligt:) hur gammal är din?


    Min lilla är två år :D din?
Svar på tråden Prata symtom innan BIM