• Vattumankillen

    Vad tycker ni om partiet Enhet?

    Vad tycker ni om partiet Enhet?

    Partiet bygger på en holistisk världssyn och eftersträvar en utveckling av ett mer harmoniskt samhälle med en allmän respektför människor, djur och natur med bastrygghet, gemenskap och en förståelse för djupare värden och samband.

  • Svar på tråden Vad tycker ni om partiet Enhet?
  • Aniiee

    Fin tanke, men jag brukar inte tycka så mycket om ett parti innan jag har läst deras partiprogram och ekonomiska förslag/"skuggbudget".


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • absalon

    I enhets program står att man vill avskaffa räntan. Men om någon vill låna ett större belopp av mig, vill jag rimligtvis ha någon form av betalning, för att låna ut pengarna. Dels tar jag en risk, dels kan jag inte använda pengarna själv, medan de är utlånade.
    Vidare får jag inget grepp om försvarspolitiken. Om Sverige slutar att tillverka militära vapen, måste ju försvarets vapen köpas av andra. "Tack så mycket" säger vapenfabrikanterna i Storbritannien, USA, Frankrike, Ryssland och Kina, som får sälja desto mer.
    Enhet framstår i mångt och mycket som lika orealistiskt som Miljöpartiet var vid starten en gång i tiden. Sedan MP drabbades av regeringsansvar har partiet genomgått en påtaglig politisk tillnyktring.Cool

  • Videkvist

    Enhet är nog det enda partiet jag har känt att jag kan bocka av fråga efter fråga och känna att jag är på samma sida.

    Basinkomst - för att möta många av de problem vi har i samhället
    Utökad personlig frihet inom valet av vård och skola
    Införande av direktdemokrati tillsammans med representativ demokrati
    Alliansfrihet, nej till NATO
    Att inte bidra till krig genom försäljning av vapen

    Andra partier har jag bara en del gemensamt med... för mig är valet enkelt, äntligen.


  • Anonym (Holistiskt framtid)
    Videkvist skrev 2018-04-30 23:05:43 följande:

    Enhet är nog det enda partiet jag har känt att jag kan bocka av fråga efter fråga och känna att jag är på samma sida.

    Basinkomst - för att möta många av de problem vi har i samhället
    Utökad personlig frihet inom valet av vård och skola
    Införande av direktdemokrati tillsammans med representativ demokrati
    Alliansfrihet, nej till NATO
    Att inte bidra till krig genom försäljning av vapen

    Andra partier har jag bara en del gemensamt med... för mig är valet enkelt, äntligen.


    Denna tråd förtjänar att ge nytt liv eftersom detta parti är det mest intressanta just nu och grundades för 25 år sen för första gången.
    Jag har letat ett alternativ till Vänsterpartiet som jag tycker är för fega och försiktiga i sin politik även om de har bäst politik av de stora.

    Men detta är betydligt mer progressivt och passar min livssyn bättre!
  • Anonym (Holistiskt framtid)

    Någon som vet hur detta parti har stått sig i tidigare val och röstningar?

Svar på tråden Vad tycker ni om partiet Enhet?