• Äldre 23 Aug 19:34
    2480 visningar
    10 svar
    10
    2480

    Orolig

    Hej!

    Jag är en grabb som är 17 år. Det är så att för ett tag sedan var jag väldigt orolig i en hel vecka för en leverfläck som jag hade på ryggen, men efter en veckas tid så sökte jag vård och läkaren sa att det inte var något farligt, som tur var!

    Men under min stressiga och oroliga period mådde jag inte bra och tappade aptit pga stressen då och gick ned något kilo.

    Jag var även lös i magen, och en morgon gick jag på toa då jag var lös i magen, och såg att det var något litet rött flytande bredvid. Sedan efter det har jag kollat noggrant men har inte sett något liknande, jag är fortfarande lite lös i magen ibland bara men ser inget rött och flytande längre som då. Vill även säga att det var bara under ett toa besök detta skedde. Det jag vet är att jag också åt vattenmelon dagen innan och även starksås/tomatsås till kebab, kan det ha varit det?

    Jag är fortfarande lite lös i magen då och då, det växlar lite med att vara normalt hårt och löst, avföringen alltså. Jag tror det kan vara pga att jag tänker på det och är rädd för att det skall vara något dåligt!

    Men vet ni eller tror ni att jag borde sluta oroa mig, jag är trotsallt 17 år bara och det jag läst bland annat om tarmcancer så kan det förekomma mycket senare i livet, alltså att jag är för ung enligt statisik! Vad tror ni? Tack för mig, :|


    Oro, tonåring
  • Svar på tråden Orolig
  • Äldre 23 Aug 19:44
    #1

    Allt låter helt normalt, du kan andas ut.

  • Äldre 23 Aug 19:48
    #2

    Tofflans, dina ord gör mig mycket lättare, för jag själv har väldigt svårt och se att det skall vara något såpass allvarligt som cancer i min ålder. Man kan aldrig utesluta saker bara så, men men!


    Tofflans skrev 2017-08-23 19:44:41 följande:

    Allt låter helt normalt, du kan andas ut.


  • Äldre 23 Aug 21:17
    #3

    Du borde prata med någon om din oro. Det är jobbigt att oroa sig så mycket om olika saker. Prata med din husläkare och be om kuratorskontakt.

  • Äldre 23 Aug 22:02
    #4
    Primmeling skrev 2017-08-23 21:17:44 följande:

    Du borde prata med någon om din oro. Det är jobbigt att oroa sig så mycket om olika saker. Prata med din husläkare och be om kuratorskontakt.


    Det kan vara en bra idé, saken var att jag hade detta problem med att vara lös i magen på ett toabesök 2 månader innan och då var det något rött flytande (lite) men jag har för mig att jag hade ätit något då också! För efter det så mådde jag jättebra och inga problem alls! Måste även påpeka att jag är katastrof på att tugga maten ordentligt!
  • Äldre 24 Aug 11:16
    #5
    Primmeling skrev 2017-08-23 21:17:44 följande:
    Du borde prata med någon om din oro. Det är jobbigt att oroa sig så mycket om olika saker. Prata med din husläkare och be om kuratorskontakt.
    Ja, prata med någon.
  • Äldre 24 Aug 11:21
    #6

    Du är lös i magen, precis som en miljard andra människor den här veckan.

    Du är hypokondriker. Ta tag i det problemet innan det går överstyr.

  • Äldre 24 Aug 12:25
    #7

    Börja tugga maten ordentligt, det är det som gör att din mage gör uppror.

  • Äldre 24 Aug 22:04
    #8
    Nandez skrev 2017-08-24 11:16:17 följande:

    Ja, prata med någon.


    Kan vara en bra idé och göra det, misstänker att jag lider av hypokondri!
  • Äldre 24 Aug 22:06
    #9
    John22 skrev 2017-08-24 11:21:57 följande:

    Du är lös i magen, precis som en miljard andra människor den här veckan.

    Du är hypokondriker. Ta tag i det problemet innan det går överstyr.


    Kan stämma till 100%

    För någon vecka sedan så kom det plötsligt av nån anledning upp leukemi på google jag såklart gick och läste symtomen och därefter inbildade jag mig att jag hade ont i kroppen och att allt stämmde med symtomerna. Kan nog faktiskt vara hypokondriker!
  • Äldre 24 Aug 22:07
    #10
    Tofflans skrev 2017-08-24 12:25:53 följande:

    Börja tugga maten ordentligt, det är det som gör att din mage gör uppror.


    Det ska jag se till och göra verkligen! Tror att min lite längre tid av att vara lösare i magen även berodde på oro och stress!
Svar på tråden Orolig