• Vattumankillen

    Vi lever nästan i ett laglöst samhälle. Få brott uppklaras. Det är dags att man inför ett dna register för hela befolkningen och en gps i varje svensk medborgare. Det är hur lätt som helst att mörda andra utan att man åker fast. Många fall löst inte.

    Vi lever nästan i ett laglöst samhälle Sverige. Få brott uppklarat. Det är dags att man inför ett dna register för hela befolkningen som blir tillgänlig för polisen och en gps i varje svensk medborgare. Det är hur lätt som helst att mörda andra utan att man åker fast. Många fall uppklaras nte.

    Idag räcker det med att man dödar exempelvis någon hemma hos sig eller hos någon annan och sedan gäver ner kroppen. Då finns det inga vittnen. Ingen kropp, för att dömas för mord krävs det att man hittar en kropp vanligtvist.

    Med en gps i varje svensk medborgare går det se var någonstans man var.

    Även om någon blir dödad exempelvis i ett varuhus med fullt av vittnen och övervakningskameror och dna spår och det finns en kropp så är det inte lätt att hitta mördaren. Måste vara någon som känner igen personen och sedan anmäler till polisen

    Med ett obligatoriskt dna register hade det varit så mycket bättre.

    Jag tycker inte man ska klaga om ens exempelvis nära släkting blir mördad om man inte är för ett dna register. Det är enda sättet att kunna få folk dömt i en del fall.

    Nästa gång kan vara din syster exempelvis som blir mördad.

    Vad tycker ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-24 22:21
    Ett övervakningssamhälle är inte bra men om man har rent mjöl i påsen så har man inget att vara rädd för

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-24 22:22
    Värre om en diktatur använder dessa metoder för att kontrollera sin befolkning.
    Ni som är emot GPS eller ett dna register. Vad tycker ni man ska göra istället?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-24 22:28
    Finns risker att dna placeras ut för att lura polisen men jag tycker att det är värt att man testar ett dna register.
    Idag krävs det att någon är misstänkt för att polisen ska få ta ett dna prov och det går bara spåra dna till dömda personer och misstänkta personer i polisen dna register

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-08-24 22:32
    Ett dna register skulle dessutom kunna vara väldigt avskräckande och färre brott kanske begårs tror jag.

  • Svar på tråden Vi lever nästan i ett laglöst samhälle. Få brott uppklaras. Det är dags att man inför ett dna register för hela befolkningen och en gps i varje svensk medborgare. Det är hur lätt som helst att mörda andra utan att man åker fast. Många fall löst inte.
  • Vattumankillen
    glutten skrev 2017-08-24 22:17:59 följande:

    Jag tycker att du har helt fel och borde fundera på detta ett varv till.


    Och vad tycker alternativet ska vara istället?
  • Vattumankillen

    Om man inte håller på och dödar folk och risken finns att man åker fast pågrund av ett dna register så finns det ingen anledning att vara rädd för ett dna register

  • Vattumankillen
    Vattumankillen skrev 2017-08-24 22:23:41 följande:

    Om man inte håller på och dödar folk och risken finns att man åker fast pågrund av ett dna register så finns det ingen anledning att vara rädd för ett dna register


    Finns risker att dna placeras ut för att lura polisen men jag tycker att det är värt att man testar ett dna register.
  • Anonym (För)

    Jag är för!

    Alla metoder som kan underlätta uppklarande av brott måste tillåtas!

  • Aniiee

    Du behöver lära dig att sätta rubriker...... och att backa upp dina påståenden.


    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
Svar på tråden Vi lever nästan i ett laglöst samhälle. Få brott uppklaras. Det är dags att man inför ett dna register för hela befolkningen och en gps i varje svensk medborgare. Det är hur lätt som helst att mörda andra utan att man åker fast. Många fall löst inte.