• Anonym (Kaffedraken)

    Vad händer med mitt ben? Nått blått som buktar.

    Ont i benet, inte jätteont, mer som träningsvärk. Men det svider och spänner.

    Något blått börjar nu bukta utåt?

    Är detta åderbråck?

    Gör de ont?

  • Svar på tråden Vad händer med mitt ben? Nått blått som buktar.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ser ut som högst oförargliga kärlbristningar.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Och vad är det?

    Något helt normalt och ofarligt?

    Nått man kan göra för att lindra smärtan?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Undran) skrev 2017-08-25 11:12:46 följande:

    Och vad är det?

    Något helt normalt och ofarligt?

    Nått man kan göra för att lindra smärtan?


    Ja, ofarligt och normalt i den meningen att väldigt många, de flesta, någon gång någonstans på kroppen får sådana. Det som är lite svullet och blått ser ut som ett mycket modest åderbråck. 

    Men du menar alltså att det smärtar? Vid så små åderbråck är det, vad jag vet, väldigt ovanligt med smärta. Du kan kanske prova med stödstrumpor och någon salva Hirudoid eller Varesil eller liknande. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Påven Johanna II skrev 2017-08-25 11:21:21 följande:

    Ja, ofarligt och normalt i den meningen att väldigt många, de flesta, någon gång någonstans på kroppen får sådana. Det som är lite svullet och blått ser ut som ett mycket modest åderbråck. 

    Men du menar alltså att det smärtar? Vid så små åderbråck är det, vad jag vet, väldigt ovanligt med smärta. Du kan kanske prova med stödstrumpor och någon salva Hirudoid eller Varesil eller liknande. 


    Känns som nått som ett stort blåmärke och träningsvärk i benet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Undran) skrev 2017-08-25 11:23:11 följande:
    Känns som nått som ett stort blåmärke och träningsvärk i benet.
    På det ställe där du har dessa små kärlbristningar eller någon annanstans på benet?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Påven Johanna II skrev 2017-08-25 11:27:14 följande:

    På det ställe där du har dessa små kärlbristningar eller någon annanstans på benet?


    Träningsvärken känns mer eller mindre i hela benet, eller från knä upp till ljumsken. Sedan är det som känslan av ett stort blåmärke just där de blå strimmorna är. Det ömmar väldigt om man känner där och när jag rör mig.
Svar på tråden Vad händer med mitt ben? Nått blått som buktar.