• anonym 5an

    Är det dags?

    Vet inte men har en blandras (shitzu, cotton) han fyller snart 11 men den sista tiden har han börjat skaka, flåsa, vill inte äta som vanligt, urinerar några droppar inne och är allmänt slö men när vi är ute så är han ok men när vi ska in så vill han inte utan jag får tvinga in honom i lägenheten...Ser på honom att han inte mår bra och nu är frågan om jag ska släppa taget och låta honom somna in (jag kan inte gå någonstans utan att han får panik inte ens in på toa o han har aldrig varit så här förut detta började i söndags när han blev ensam ca 1 1/2 timma och hade enligt grannarna panikskällt hela tiden) jag tycker så synd om honom, skulle vilja ha honom kvar (han är det jag har kvar efter skilsmässan) men vill inte vara ego.,.När vet man att det är dags och egentligen tycker jag inte att snart 11 är en gammal ålder på en liten hund...Jag älskar honom så men vill inte se att han skakar och lider osv.

  • Svar på tråden Är det dags?
  • anonym 5an

    Enda gången han är riktigt lugn är när vi ska sova annars flåsar han, skakar, gräver i mattor osv. Har bott i lgh i över 1 år nu men han har inte visat tecken till att må dåligt förut. Tänk om djur kunde prata usch mår dåligt o gjort det hela veckan.

  • anonym 5an
    Nandez skrev 2017-08-25 13:02:02 följande:

    Ta honom till en veterinär. 


    Vet att jag egentligen ska göra det men har inte pengar till det tyvärr.
  • anonym 5an
    Nandez skrev 2017-08-25 13:02:02 följande:

    Ta honom till en veterinär. 


    Ska ringa o rådgöra med en vet usch vill inte detta men för hans del gör jag det för som sagt vill inte han ska må så här
  • elvismia

    Förstår att det är jättejobbigt för dej. Men du måste ta din hund till veterinären så fort som möjligt. Det vet du innerst inne?. Min hund blev sådär akut dålig i december o börja kräkas och jag åkte till vetrinären med honom. Han var 15 år och var mitt allt, funnits där efter separation o glädje o sorg. Jag fick tillslut låta honom somna in, för han skulle inte behöva lida längre. Han har gett mej så mkt och varit min trygghet , min största kärlek i livet. Så det var det sista fina jag kunde ge honom att låta honom somna in i min famn. Oerhört svårt men skulle ångrar mej så om jag låtit honom lida i onödan. Det blev mycket om mej o min hund nu. Men jag tänker att han kanske kan bli bättre med medecin, ring veterinären nu så du slipper ångra dej sen. Tänker på er? Elvis matte föralltid

  • anonym 5an
    elvismia skrev 2017-08-25 13:28:11 följande:

    Förstår att det är jättejobbigt för dej. Men du måste ta din hund till veterinären så fort som möjligt. Det vet du innerst inne?. Min hund blev sådär akut dålig i december o börja kräkas och jag åkte till vetrinären med honom. Han var 15 år och var mitt allt, funnits där efter separation o glädje o sorg. Jag fick tillslut låta honom somna in, för han skulle inte behöva lida längre. Han har gett mej så mkt och varit min trygghet , min största kärlek i livet. Så det var det sista fina jag kunde ge honom att låta honom somna in i min famn. Oerhört svårt men skulle ångrar mej så om jag låtit honom lida i onödan. Det blev mycket om mej o min hund nu. Men jag tänker att han kanske kan bli bättre med medecin, ring veterinären nu så du slipper ångra dej sen. Tänker på er? Elvis matte föralltid


    Har kontaktat vet nu och väntar på att dom ska ringa, tårtarna ringer men vill vara stark för hans skull...han ska inte behöva lida och jag hoppas dom ringer snart
  • anonym 5an
    elvismia skrev 2017-08-25 13:28:11 följande:

    Förstår att det är jättejobbigt för dej. Men du måste ta din hund till veterinären så fort som möjligt. Det vet du innerst inne?. Min hund blev sådär akut dålig i december o börja kräkas och jag åkte till vetrinären med honom. Han var 15 år och var mitt allt, funnits där efter separation o glädje o sorg. Jag fick tillslut låta honom somna in, för han skulle inte behöva lida längre. Han har gett mej så mkt och varit min trygghet , min största kärlek i livet. Så det var det sista fina jag kunde ge honom att låta honom somna in i min famn. Oerhört svårt men skulle ångrar mej så om jag låtit honom lida i onödan. Det blev mycket om mej o min hund nu. Men jag tänker att han kanske kan bli bättre med medecin, ring veterinären nu så du slipper ångra dej sen. Tänker på er? Elvis matte föralltid


    Och min Lille han kräks också även om jag ger honom det han älskar att äta, både vill att vet ska ringa nu o samtidigt inte men man får inte vara självisk för ser på

    Honom att han inte mår bra o är stressad
  • anonym 5an
    Nandez skrev 2017-08-26 11:33:14 följande:

    Hoppas att vovven mår bättre.


    Något bättre han skakar inte idag och ena grabben har varit här och tog en promenad med honom. Vi ska åka till vet i början av nästa vecka så får dom göra ett utlåtande...Ser nästan inget idag pga alla tårar igår och har inte sovit så bra men lille vovven han har sovit lugnt och låg nära mej
  • anonym 5an
    Nandez skrev 2017-08-27 10:45:35 följande:

    Håller tummarna.


    Tack men är jobbigt att se honom skaka och att han går o gömmer sig, han är pigg och glad när vi har varit ute o gått idag men vill helst inte gå in i lgh så tror det är något som skrämt honom men vad vet jag inte. I morgon ska jag ringa vill egentligen inte men vill kommer inte vara självisk.
  • anonym 5an

    Tycker inte att snart 11 år är en så hög ålder på en liten hund och han är lugnare när inte grannarna är i huset (det är oroligt lyhört här)

  • anonym 5an

    Har gått bra hela dagen fram tills för ca 2 timmar sen, då kom dom som bor ovanpå hem igen och det låter som dom går med stålhätteskor på sig, har tagit upp detta klampande med dom men dom stör inte säger dom men dom klampar såpass mycket att jag har snart inga hela glas kvar men som sagt dom tycker bara att det är min hund som stör.

  • anonym 5an
    Nandez skrev 2017-08-29 11:30:00 följande:

    Hur har det gått, har du varit hos veterinären? 


    Har varit i kontakt med vet och har köpt en DAP som sitter i ett eluttag det ger ifrån sig feromonerna och ska hjälpa enligt vet, är inget annat fel på honom än att han är stressad gudskelov. Hoppas nu att det kommer att hjälpa och det är skönt att veta att det inte är nått kroppsligt fel på honom.
  • Nandez
    anonym 5an skrev 2017-08-29 12:43:43 följande:
    Har varit i kontakt med vet och har köpt en DAP som sitter i ett eluttag det ger ifrån sig feromonerna och ska hjälpa enligt vet, är inget annat fel på honom än att han är stressad gudskelov. Hoppas nu att det kommer att hjälpa och det är skönt att veta att det inte är nått kroppsligt fel på honom.
    Åh, vad roligt att höra att det inte var något allvarligt. Hoppas att det kommer att hjälpa honom.
Svar på tråden Är det dags?