• Randig20

    Gravid när lämnar man

    som rubriken lyder när lämnar man egentligen?

    Min sambo och jag väntar barn nu i början/mitten på september och vårat förhållande går verkligen upp och ner. Jag håller på att bli galen, jag vet inte om det är mina hormoner som också spelar in eller om han verkligen behandlar mig som skit.. därför behöver jag verkligen råd!

    Först och främst har vi inte haft sex dom 5 senaste månaderna, vilken säkert påverkar oss en hel del.. men i början tyckte han det var obehagligt för var rädd "att skada barnet" och medans magen växte så tyckte även jag att det kändes obekvämt. Dock hade han en period där han försökte lite men jag ville inte, när han sen visade 0 intresse igen så började min hjärna spela spratt att han är otrogen..

    jag vill tillägga att han aldrig varit otrogen men innan vi blev tillsammans så ljög han väldigt rejält, därför vet jag att han kan ljuga för mig iaf.

    Till på köpet så pussas vi knappt längre, vi kramas knappt och hittar knappt på någonting för han sitter mycket hellre vid t ex datorn.

    Han har även börjat bli så sjukt lättirriterad på mig, skriker på mig varenda dag för något..

    sen har han blivit sjukt egoistisk, jag tjänar mindre pengar än vad han gör och han visste om att min mamma penning inte skulle bli den bästa, nu nästan straffar han mig med att han ska ha koll på all ekonomi så jag får överföra alla mina pengar till honom och sen sätter han över ungefär 2000 kr till mig och dom har jag att leva för.. ibland 3000 men då ska mat för en månad ingå, jag kan inte ens köpa en kaffe på stan med någon vän för då får jag dåligt samvete av att slösa pengar medans han själv kan köpa 10 koppar på en dag.

    Jag ser ju såklart själv hur detta låter och hade det inte varit för att vi väntar våran bebis så hade jag lämnat för längesedan men nu är det ett dilemma?!

    Vi har liksom startat ett liv, byggt ett helt barnrum.. Jag behöver råd snälla! Skäms så mycket och är så sårad..

  • Svar på tråden Gravid när lämnar man
  • Anonym (Eunice)

    Familjerådgivning, har ni prövat det? Låter som att ni skulle behöva hjälp att kommunicera med varandra.

    Sedan skulle jag, om jag var du, bara vägra att föra över mina pengar till honom. Det är väl bättre att du sparar själv för att ha en buffert till när du är fl (ochar ni inte gemensam ekonomi bör han ta halva fl alt. kompensera dig för bortfall i ekonomi under tiden du är hemma med barnet)..

Svar på tråden Gravid när lämnar man