• Äldre 27 Aug 00:47
    1510 visningar
    5 svar
    5
    1510

    Väger jag för lite???

    Hej!

    Jag är 146 cm och väger ca 51 kg.

    Jag har tränat på elitnivå och slutade med detta för fem år sedan. Då vägde jag runt 60 kg och hade en del muskler. Jag har alltså tappat en del vikt sedan dess (muskler). Idag ställde min sambo en fråga till mig som gjorde ont i mig "Har du problem med maten? Var ärlig".

    Nu det senare har fler personer frågat mig vad jag väger etc..

    Jag har inga problem med att känna hunger då jag sedan i min tidigare sport skulle hålla viktklasser. Jag kan alltså glömma bort att äta MEN jag älskar mat. Visst är det från dag till dag hur mycket jag orkar äta.

    Väger jag för lite eller varför frågar folk???

  • Svar på tråden Väger jag för lite???
  • Anonym (Nej)
    Äldre 27 Aug 01:06
    #1

    Nej du väger definitivt inte för lite. Jag tycker det låter som att du väger väldigt mycket men du ligger inom normalspannet på bmi. Dock inom högre spannet för normalt kan nämnas. Ditt bmi är 23.9. Normalt är 18.5-24.9. Högre än 24.9 är överviktigt. I ren vikt innebär det att gränsen för övervikt går vid 54 kg för dig. Sen säger inte bmi allt men ändå.

  • Äldre 27 Aug 07:01
    #2

    Har du skrivit rätt längd i din ts? För i så fall låter vikten inte låg. Hur menades in sambo? Är det att han tycker du ser för smal ut numera eller är det att han inte tycker du verkar äta längre?

  • Äldre 27 Aug 08:37
    #3

    Det kan vara så att du fortfarande har mkt muskler i förhållande till fett så att du ser mager ut. När du tränade hårt hade du kanske så mkt muskler att du ändå liksom såg utfylld ut. Men äter du normalt behöver du inte oroa dig. Det tar lite tid för kroppen att ställa om bara.

    Är du orolig så kolla upp din fett och muskelprocent.

    Har du mens som vanligt etc?

  • Äldre 27 Aug 14:40
    #4

    Ojjj! Alltså så fel det kan bli. Var trött när jag skrev inlägget.. Jag är för bövelen 164 cm!! Haha.

    Vad tror ni?

  • Anonym (Nej)
    Äldre 27 Aug 14:44
    #5
    Smultron93 skrev 2017-08-27 14:40:11 följande:

    Ojjj! Alltså så fel det kan bli. Var trött när jag skrev inlägget.. Jag är för bövelen 164 cm!! Haha.

    Vad tror ni?


    Du är fortfarande inom spannet för normalviktig, så nej, du väger inte för lite.
Svar på tråden Väger jag för lite???