• Ung Mamma 91

    Hamnat i kläm med pappan iom umgänge...

    Hejsan!


     


    Miste vårdnaden om barnen i juni detta år. Har byggt upp mitt liv igen nu. Arbetar osv osv... Nu riktar vi in oss på problemet istället.


     


    I domen så fixade vi att umgänge skulle ske varannan vecka på söndagar. Men nu e det så att jag har ett jobb i Finland och måste resa. Pappan vägrar ändra frrån söndag till lördag pga domen. Men detta måste ändras för att jag skall kunna hinna tillbaka till mitt jobb på måndag. Hur går jag tillväga ?  Har försökt prata med pappan men han totalvägrar.... Huyr gör jag fgör att gå vidare med detta ? Jag vill kunna arbeta.

  • Svar på tråden Hamnat i kläm med pappan iom umgänge...
  • riboflavin

    Som Kjell skrev. Jag tror att just vid domar så får man inte frångå dem alls, så pappan gör egentligen inte fel här. Du får anhålla om att få domen ändrad på grund av av ändrade förhållanden.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Maja37
    Ung Mamma 91 skrev 2017-08-27 17:40:58 följande:

    Hejsan!


     


    Miste vårdnaden om barnen i juni detta år. Har byggt upp mitt liv igen nu. Arbetar osv osv... Nu riktar vi in oss på problemet istället.


     


    I domen så fixade vi att umgänge skulle ske varannan vecka på söndagar. Men nu e det så att jag har ett jobb i Finland och måste resa. Pappan vägrar ändra frrån söndag till lördag pga domen. Men detta måste ändras för att jag skall kunna hinna tillbaka till mitt jobb på måndag. Hur går jag tillväga ?  Har försökt prata med pappan men han totalvägrar.... Huyr gör jag fgör att gå vidare med detta ? Jag vill kunna arbeta.


    Har du pratat med din nuvarande sambo? Vad säger han?
  • Maja37
    Kjell2 skrev 2017-08-27 18:32:44 följande:

    Familjerätten, sen tingsrätten.


    Vad tror du familjerätten kan göra? Dom kan inte döma. Man behöver inte ens gå dit.

    Tingsrätten är det enda som gäller.
  • Kjell2
    Maja37 skrev 2017-08-31 13:41:21 följande:
    Vad tror du familjerätten kan göra? Dom kan inte döma. Man behöver inte ens gå dit.

    Tingsrätten är det enda som gäller.
    Skippa familjerätten då.


Svar på tråden Hamnat i kläm med pappan iom umgänge...