• Äldre 28 Aug 19:47
    6014 visningar
    2 svar
    2
    6014

    Vad kan detta ha varit?

    Hej har två graviditeter bakom mig med två ganska stora barn. Nu precis för en liten stund sen under tiden jag gick fick jag starka smärtor två gånger. Det kändes precis som om magen drog ihop sig fast smärtan kom ifrån övre delen av magen. Den lille blev hel vild i magen vid dom två tillfällena. Nu har jag suttit i ca 30min och har inte känt av nåt. Jag har aldrig känt detta tidigare i graviditeten inte heller någon gång under mina andra två. Vad kan detta ha varit? Någon som vet? Är i vecka 29 nu.

  • Svar på tråden Vad kan detta ha varit?
  • Äldre 30 Aug 11:14
    #1

    Hej!

    Jag skulle gissa på att du som omföderska bara hade en lite extra hård sammandragning. Livmodern känns mer och tränar mer ju fler graviditeter man har. Jag har haft sammandragningar och känner ofta hur livmodern töjs ut pga alla mina graviditeter. Men om du är orolig så är det oftast tryggare att ringa sin barnmorska och fråga.

    Mvh

  • Äldre 31 Aug 17:16
    #2
    Rebecca1987 skrev 2017-08-30 11:14:52 följande:

    Hej!

    Jag skulle gissa på att du som omföderska bara hade en lite extra hård sammandragning. Livmodern känns mer och tränar mer ju fler graviditeter man har. Jag har haft sammandragningar och känner ofta hur livmodern töjs ut pga alla mina graviditeter. Men om du är orolig så är det oftast tryggare att ringa sin barnmorska och fråga.

    Mvh


    Okej, fick ingen mer sådan förrän idag en gång. Kan prata med min barnmorska när jag ska träffa henne nästa vecka. Skulle det bli ännu fler sådana så får jag helt enkelt ringa till henne tidigare eller förlossningen ifall det blir fler i helgen. Tack för ditt svar =)
Svar på tråden Vad kan detta ha varit?