• Anonym (Tjej)

    Gravid?

    Hej! Jag är en tjej på 19 år som är tillsammans med en kille på 17 år. Vi hade en olycka och kondomen gled av efter att han kommit. Morgonen därefter åkte vi och köpte ett akut p piller. Min äl ska vara om 5 dagar, men enligt min Mens app så är jag inne i min fertila period just nu. Är orolig över att bli gravid då vi inte vill ha barn i denna fas av våra liv, och jag aldrig skulle kunna genomgå en abort. Äl borde väl bli skjuten på så pass länge att jag inte blir gravid? Hur stor är risken att jag blir gravid?

    Sjukdomar är vi nyligen testade för båda två och det var inga konstigheter där, alltså inget att oroa sig över.

    Gällande grav test... jag kommer ta ett om 3-4 veckor om mensen är sen som det står i brukshandvisningen att man ska göra. Men jag uppfattar det som att man också ska testa utifall man får sin mens... har jag helt fel? Bör inte mensen räcka som en indikation på att man ej är gravid eller ska jag ta ett test då ändå?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Gravid?
  • elinafinabajs

    Mensen räcker som bevis att du inte är gravid. Har du tagit dagen efter piller ska det heller inte vara något problem. Det är toppen att ni är försiktiga när ni inte vill ha barn men är du mycket nervös borde du använda p-piller eller annan hormon behandling :) tror inte det är någon fara lycka tilll

  • Lyckanspiller

    Ta ett test ändå för att vara säker. Dagen efter piller är ingen garanti och en liten blödning kan man få ändå. Mensen kan dock komma på en annan tid då du tagit dagenefter piller.

  • öland88

    Mens kan man ha trots att man är gravid. Jag hade mens i 3 månader när jag va gravid med min 9åriga son. 


    Men som du tog efter piller så bör du inte bli gravid men inget är 100%. 


    Håller tummarna för dig/er att de blir som ni vill.

Svar på tråden Gravid?