• Äldre 29 Aug 15:33
    509 visningar
    0 svar
    0
    509

    Hypotereos/Gbp

    Igår var jag på endokrin mottagningen. Bemötandet var helt klart över förväntan. Han lyssnade på mig, han ställde frågor, jag fick en till medicin (Lio) trots att mina värden såg bra ut. Han resonerade som så att det skadar ju inte att tillsätta det och finns det en möjlighet att vikten släpper så tuta o kör!

    Han förklarade också väldigt bra att alla vi är olika, vi funkar olika och man mår olika oavsett referensvärdet. Han förklarade också hur kroppen kan ta upp kalorier på olika sätt (väldigt nyttigt att höra).

    Jag har nu fått 2 månader på mig att testa lio, om vikten står kvar på samma, eller ökar så fick jag 2 nya alternativ.

    Det ena var att ta någon typ av diabetes spruta som idag är godkänt som bantningsmedel. Detta är en spruta som ska tas varje dag där de ser att det har en god effekt på vikten. Någon som har provat eller hört talats om detta?

    Det andra alternativet han verkligen bad mig att överväga är en magsäcksoperation. Något jag har sagt tvär nej till HELA tiden då jag inte trott det varit något för mig. Jag försökte förklara att jag äter inte så jäkla mycket så det känns som att det inte kommer funka. Då berättade han för mig att vid en magsäcksoperation så är det så mycket mer som händer än bara att magsäcken blir mindre. T ex så ändras hormonerna i kroppen och upptaget av kcal blir sämre. Någon här inne som har opererat sig? Någon som även har hypotereos? Har ni lyckats få barn efteråt?

Svar på tråden Hypotereos/Gbp