• JohnF

    Företagsförsäkring AB

    Hej kära forum-medlemmar.

    Jag har sedan ett år tillbaka bedrivit egen verksamhet under ett Aktiebolag jag själv äger . Har väl nu äntligen börjat bli lite fart på det hela och jag har nu börjartkika lite för företagsförsäkringar samt a-kassa osv. Bättre sent än aldrig. 


    Arbetar som affärsutvecklare, främst inom digitala tjänster/ Startup bolag. Har tidigare arbetat som föräskringsrådgivare ett par år på privatsidan men det var länge sedan, och företagssidan ser ju även annourlunda ut. 

    Har sneglat lite på Unionen t.ex. Har själv ingen privat/olycksfallsförsäkring eller dylikt då jag varit bosatt utomlands en längre period. Så det är på god tid att ta tag i hela detta drevet. 

    Är det någon som sitter på goda råd när det gäller egenföretagare med aktiebolag, sysselsättning affärsutveckling, a-kassa samt sjuk och olycksfallsfärsäkring är ju rimligt att införskaffa med. 

    Har ni själva frågor ang privatförsäkringar kan jag nog bistå till viss mån. 


    Vänlig hälsning


    John

  • Svar på tråden Företagsförsäkring AB
  • FruNyfiken

    Du är ju på rätt spår nu och har du erfarenhet av privat försäkring, så borde du ha en grundkunskap om vad du behöver för företaget också.
    Jag har varken tid eller kunskap så jag anlitar en företagsrådgivare som ser till att jag har de försäkringar jag behöver.
    Jag har företagsförsäkring, försäkringar för bilar/pickup/truckar, tjänstepension, privat sjukvårdsförsäkring och livförsäkring privat och för företaget. Olycksfall har jag privat.
    Som rådgivare tycker jag absolut minst att du behöver en företagsförsäkring som täcker ev. felaktiga råd.

  • Namnlös2015

    Jag rekommenderar småföretagarnas a-kassa när det gäller dig som företagsägare.

    Skaffa sen en företsgsförsäkring gällande sjukdom och olycksfall, kanske även en livförsäkring? Har vårt hos länsförsäkringar.

Svar på tråden Företagsförsäkring AB