• Äldre 30 Aug 23:43
    1112 visningar
    1 svar
    1
    1112

    Sjuka drömmar!!!

    2 ggr har jag haft så sjuka drömmar.

    Eller om jag var halvvaken? Eller medveten om va som hände?

    Iaf, första drömmen.. det var en morgon. Sambon hade åkt till jobbet. Jag sov. Sen liksom hör jag hur nån går runt vår säng o sen ut ur rummet. Jag vet inte om ja drömmde för jag låg där medvetet om att jag inte våga öppna ögonen när ja hörde stegen runt sängen. Var helt stel när jag slog upp ögonen.

    Dröm 2. En natt för inte så länge sen. Jag drömde att jag åkte bil o de börja blåsa som bara den. Jag stanna. Pang bilen o de va borta o ja va i sängen precis som jag var! Det blåste där med. Alltså på mig min kropp nacke o i hår. Det lät som tryckluft. Jag låg utan täcke på halva kroppen. O det var där det blåste. Från nacken o ner. Flera ggr i drömmen väckte jag min sambo o fråga honon om de blåste. Men nae, då drömmer ja väl då sa ja. O sådär höll det på. Tillslut vakna jag med ett ryck efter det så obehagligt blåst på mig. Länge låg jag förstelnad. Tillslut kröp ja intill sambon så nära det gick o ansträngde mig för att inte somna om direkt.

    Asså vad är detta egentligen!??

    Är det nånting som väckt mig eller?

  • Svar på tråden Sjuka drömmar!!!
  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 31 Aug 23:32
    #1

    Det kan bli sådär när man sover väldigt ytligt. Man vaknar till någon sekund, öppnar ögonen och får en bild av rummet man ligger i, sen går man tillbaka in i ett ytligt sömnstadie där man drömmer samtidigt som man är fullt medveten om var man befinner sig. Pga ett hormon som utsöndras vid REM-sömn och som påverkar rörelseförmågan kan man ibland också uppleva att man inte kan ta sig därifrån fast man försöker, vilket kan vara väldigt otäckt. Ibland övergår också dessa drömmar i sk ut-ur-kroppen-upplevelser, där man lyckas ta sig ur kroppen i drömmen samtidigt som man vet att den är kvar i sängen. 

Svar på tråden Sjuka drömmar!!!