• jagkommerintepånågot

    Hanhund plötsligt kelsjuk

    Min 2 åriga mops har aldrig varit speciellt kelig men den här veckan har han blivit extrem från ingenstans. Han släpper mig inte en sekund, följer efter mig överallt och lägger sig på mig direkt jag lägger mig ned. Helst enda upp i ansiktet. 
    Är det någon som är bra på hundar och kan ha ett svar på detta plötsliga beteende? 

  • Svar på tråden Hanhund plötsligt kelsjuk
  • Anonym (Samma tanke)
    Dexter dot com skrev 2017-08-31 19:25:35 följande:

    Min första tanke är om han blivit skrämd, har ont någonstans eller lämnats ensam för länge?


    Håller med. Håll ett extra öga på hunden när den ändrar sitt vanliga beteende.
  • Dexter dot com
    jagkommerintepånågot skrev 2017-08-31 19:56:19 följande:

    Han var ensam tre timmar i tisdags men tycker inte det borde utlöst det. Vet inte om jag ska kontakta veterinär kanske?


    Är han van och helt trygg i att vara ensam så länge eller är han stressad, har seperationsångest mm ?
  • Anonym (Q)

    Hur mår du själv? 
    En del hundar är helt otroliga på att känna att något är fel på människor, i synnerhet deras närmaste.
    Jag har haft hundar som har reagerat sådär som du beskriver på vänner, dom var helt plötsligt ett plåster på två av mina vänner (vid olika tillfällen).
    Det visade sig att den ena hade cancer och den andra var gravid.
    Ingen av dom kände till det vid tidpunkten då mina hundar reagerade på dom.
    En annan hund reagerade starkt på en av mina födelsemärken, då gick jag och kollade märket och det visade sig vara infekterat och det togs bort. 

    Eller så kan det vara något av dom andra alternativen som redan har nämnts i tråden. 
    Jag skulle nog kollat upp oss båda om jag var du.

  • jagkommerintepånågot

    Vanligtvis är han van att vara hemma själv, aldrig längre än 4 timmar. Men nu under sommaren har min mamma och pappa haft honom varenda gång jag jobbat, så kan vara att han kände sig ensam i tisdags då? Eller så har jag rent av cancer haha.

  • Dexter dot com
    jagkommerintepånågot skrev 2017-08-31 22:27:17 följande:

    Vanligtvis är han van att vara hemma själv, aldrig längre än 4 timmar. Men nu under sommaren har min mamma och pappa haft honom varenda gång jag jobbat, så kan vara att han kände sig ensam i tisdags då? Eller så har jag rent av cancer haha.


    Har han inte varit ensam på länge så börja om med ensamhetsträningen med kortare stunder så han inte utvecklar seperationsångest. 
Svar på tråden Hanhund plötsligt kelsjuk