• UnknowUnicorn

    Katt köp!

    Hej!

    Om ett par dagar så ska jag åka och titta på en kattunge. Om jag tar hem den, så vill jag veta vad jag kanske måste köpa.

    Har fyra katter hemma redan. Har extra skålar och några leksaker. Alla av dom är ute katter, men en av dom är inne ganska ofta. Fri tillgång ut. ( Kattlucka )

    Alla är hanar, kattungen är en hona, några dagar över 12 veckor. Svart.

    Jag har också funderat på namn! Ni kan gärna få förslå namn. Några jag gillar är: Sai, Sushi och Luna. Men den heter redan Luna så... Men inga svenska namn! Som Missan, blablabla, utan typ utländska namn. Tacksam för svar och förslag! Ha en trevlig kväll/dag!

  • Svar på tråden Katt köp!
  • Starlights

    Man brukar väl säga att man ska ha en kattlåda per katt + gärna en extra. Dvs. har du fyra katter så bör du ha minst fyra kattlådor. Men är de utekatter så klarar de sig väl med färre.

    Dock skulle jag inte släppa ut kattungen förrän den blivit mycket äldre. En kattunge har mycket större faror ute än en vuxen katt. Den har inget eget revir än och är för liten för att kunna försvara sig. Ser och hör inte lika bra som vuxna katter osv. 

    Viktigt också att vaccinera och kastrera katten, speciellt om hon ska gå ute. Kastrering av honor brukar man kunna göra från ca 6 månader. Och efter hon läkt från operationen skulle jag kanske börja släppa ut henne. :) 

  • Tihi

    Katter har inte trafikvett innan dom är två år gamla och klarar inte faror utomhus lika bra som äldre katter. Bara så du vet.

  • UnknowUnicorn

    Ja, men såklart så släpper jag ju inte ut henne!

    Hon är världens gosigaste kattunge, plus jag har haft en massa katter, så ni behöver ju inte oroa er över att jag kommer släppa ut henne just nu.

  • Nandez
    UnknowUnicorn skrev 2017-09-06 16:51:58 följande:
    Ja, men såklart så släpper jag ju inte ut henne!
    Hon är världens gosigaste kattunge, plus jag har haft en massa katter, så ni behöver ju inte oroa er över att jag kommer släppa ut henne just nu.
    Bra det.
Svar på tråden Katt köp!