• Svar på tråden Era åsikter om namnet?
  • nevermind

    Tant eller prinsessan i Bumbibjörnarna. Men samtidigt seriöst, om man jämför med alla hemska Wilja och Humla etc.

  • Elderberry

    Helt okej namn. Tänker inte på något speciellt, vet inte om jag någonsin känt någon med namnet för att vara ärlig.

    Det är något med hur namnet låter som får det att låta som en äldre individ.

  • Meriall

    Känner en gullig tjej som heter Ylva. Lite huslig sådär, ordentlig. Men själva namnet är också lite mer 'vilt'. Fint namn :)

  • SilverEmma

    Jättevackert! Min äldsta unges gudmor heter det och ungen fick även namnet själv, dock ej som tilltalsnamn.

  • linnéa001

    Jag tycker det är fint. Jag gillar korta namn som slutar på a och hade nästan bara sådana på min lista; Julia, Lina, Ida, Sofia mm. Min dotter heter Alina.

  • fluu

    Klassiker, enkelt, fint, gångbart. Låter svalt(på ett bra sätt alltså) och ljuvt, men har samtidigt något vilt och ursprungligt över sig. Bra på så sätt att jag inte skulle haja till om jag mötte vare sig en nyfödd, en tonåring, en 40-åring eller en 100-åring med det namnet.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Kusin Krakel

    Egentligen ett häftigt namn som både passar in blan de namn som är vanliga nu och bryter av lite grann.

    Sjölv gillar jag inte namnet, men finns ingen anledning till det finns vissa namn som jag personligen ibte tycker låter så fint. En del av dessa är kanonvanliga så det säger nog mer om mig än om namnen :)

  • MaaxMaax

    Jag tycker det är fint! Förknippar det också med en lärare jag hade i högstadiet som jag tyckte mycket om! 
    Har det på min lista av namn om jag skulle få en dotter någon gång :)


    Veni Sancte Spiritus - - - Blogg: stadiggrund.blogspot.se/
Svar på tråden Era åsikter om namnet?