• Smultron93

    Ni som rest länge utan er partner

    Hej! Någon som rest utan sin partner, antingen själv eller med vänner? Jag har en del frågor till er! Jag vill ut och resa (max ett antal månader) och min partner störtar mig i detta men vill/kan själv inte följa med. Jag är rädd att det kan påverka reaktionen på något sätt.. Här följer några frågor!

    1. Hur länge var ni ifrån varandra? Fungerade det bra eller påverkade det er relation?

    2. Vart åkte ni och vilken budget behövs för ex antal veckor/månader.

    3. Tog ni några ströjobb för att kunna stanna längre? Lätt att få jobb?

    4. HUR var det? :D utvecklades ni som person?

  • Svar på tråden Ni som rest länge utan er partner
  • Anonym (I)

    Jag har gjort det i tre månader. Resulterade dessvärre i att jag fick ett annat perspektiv på relationen och efter en sån långresa hände det mycket inom mig vilket bidrog till att jag lämnade. Anledningarna var också för att jag såg hur han var när vi inte var med varandra: hörde aldrig av sig osv. Nej tack. Hoppas det går bättre för dig!

  • Smultron93
    Anonym (I) skrev 2017-09-03 12:00:32 följande:

    Jag har gjort det i tre månader. Resulterade dessvärre i att jag fick ett annat perspektiv på relationen och efter en sån långresa hände det mycket inom mig vilket bidrog till att jag lämnade. Anledningarna var också för att jag såg hur han var när vi inte var med varandra: hörde aldrig av sig osv. Nej tack. Hoppas det går bättre för dig!


    Vad tråkigt att höra. Det kanske är nyttigt för att hitta sig själv och inte vara låst hemma, liksom se världen. Det är i alla fall tre månader jag tänker mig att jag vill vara borta. Får se hur det går. Tack!
  • Anonym (I)
    Smultron93 skrev 2017-09-03 12:11:08 följande:

    Vad tråkigt att höra. Det kanske är nyttigt för att hitta sig själv och inte vara låst hemma, liksom se världen. Det är i alla fall tre månader jag tänker mig att jag vill vara borta. Får se hur det går. Tack!


    En annan sak som slog mig då var att jag ville bort. Flyktkänslan inombords. I min nuvarande relation hade jag aldrig velat resa bort så lång tid utsn honom.
  • anas998

    Jag träffade en kille precis efter studenten och hade redan bestämt mig för att jag ville jobba som reseledare. När vi varit tillsammans i 6månader flyttade jag och var borta i lite mer än 6 månader (vi träffades inte alls under denna tiden utan skypade bara).
    När jag kom hem så var det lite konstigt när vi träffades igen, som att vi inte riktigt kände varandra trots att vi pratade varje dag.
    Men här står vi nu efter 7år, gifta och har 2 barn. Allt går bara man vill och är det meningen att man ska vara tillsammans så håller det, dessutom så kan jag aldrig säga till honom "jag gjorde aldrig... pga att vi träffades" vilket jag tror bygger en starkare relation :) klart att du ska resa! Lycka till!

  • Ampa

    Jag reste 3 månader med några tjejkompisar. Var det bästa jag gjort! Lärde känna mig själv på ett helt annat sätt och efter resan blev jag mycket mer avslappnad. Insåg att det mesta löser sig man behöver inte alltid ha en exakt plan för allt. Jag insåg också tyvärr under resan att min sambo nog inte var rätt för mig och det tog slut några månader efter att jag kommit hem. Hur mycket pengar man behöver beror nog mkt på vilket land man reser i. Tror vi hade fick pengar på ca 60000 kr men då var alla flyg betalda innan. Ut och res! Är din kille rätt så kommer förhållandet att hålla!

Svar på tråden Ni som rest länge utan er partner