• Äldre 4 Sep 16:00
    9937 visningar
    6 svar
    6
    9937

    Vi med BIM sep/okt -17

    Startar en ny tråd då den andra med BIM september har närmare 1000 inlägg.

    Här kan vi andra sluta upp och prata tidiga graviditetstecken och alldeles för tidigt tagna grav-stickor! :D

    Vi hade egentligen planterar att börja bebisverkstaden nästa månad då BF i sådant fall skulle passa vårt liv lite bättre.

    Nu blev det så iallafall att vi hade oskyddat sex alldeles efter eller vid ägglossning.

    Så här var det: Vi hade oskyddat sex en kväll och jag tänkte inte på var i menscykeln jag befann mig. Det slog mig efteråt att det faktiskt kunde vara ägglossning på G. Gick på toa och tog en LH-sticka där test-strecket visades svagare än kontrollstrecket. Tänkte då att stegringen blir imorgon och ägglossning möjligtvis dagen efter det. Visst finns chansen att bli gravid trots att man har sex två-tre dagar innan ägglossning, men den är ju inte jättestor.

    Tog en LH-sticka morgonen därpå också och test-strecket visade ännu svagare. Det var alltså typ 10timmar mellan dessa test. Då gick det upp för mig att min stegring redan ägt rum, kanske på morgonen samma dag vi hade sex, eller kvällen innan. Så ägglossning borde ha ägt rum strax innan, typ medans, eller strax efter vi hade sex. Eller hur?

    Att vi inte höll oss till planen är ingen katastrof och nu vill jag verkligen vara gravid. Letar varje litet tecken och jag har ju läst åtskilliga gånger att kvinnor upplevt graviditetstecken redan några dagar efter ägglossning.

    Det jag nu inbillar mig som kan relateras till en graviditet är att jag är öm i bröstvårtorna och att kaffe inte smakar lika gott. Idag har även maten stått mig upp i svalget. Jag har BIM den 15/9. Och borde vara på ÄL +6-7 enligt stickorna.

    Väntar tills på söndag på BIM -5 innan jag tar ett test! :)

  • Svar på tråden Vi med BIM sep/okt -17
  • Äldre 4 Sep 17:34
    #1

    Magen är konstig också. Mullrar och morrar och fler toabesök än vanligt ;D

  • Äldre 4 Sep 23:11
    #2

    Puff!

  • Äldre 8 Sep 17:08
    #3

    Jag har bim 14/9 och hoppas på ett plus. Har ömma bröst och bröstvårtor. Kände en stickande känsla i nedre delen av magen för ett par dagar sedan. Ska försöka hålla mig med att testa till bim. ????

  • Äldre 9 Sep 11:03
    #4
    Vinisen skrev 2017-09-08 17:08:58 följande:

    Jag har bim 14/9 och hoppas på ett plus. Har ömma bröst och bröstvårtor. Kände en stickande känsla i nedre delen av magen för ett par dagar sedan. Ska försöka hålla mig med att testa till bim. ????


    Men spännande! En dag innan mig. Jag tog ett test både BIM -8 och BIM -7. Hoppades vara en av dem som producerar mycket hCg tidigt ;D Men de var negativa. Men, om mam lyser igenom det första så ser man test-fältet och inte som oifyllt, utan ifyllt. Vet inte om det betyder nått..
  • Äldre 12 Sep 09:04
    #5

    Har varit lite slö på att svara! Hur har det gått? Jag är på bim-2 testade i söndags då vart det samma som för dig, om man lyser så syns testlinjen men väldigt svår att se annars.. Ska testa idag igen om mina tester kommer med posten..

    Mina bröst är otroligt ömma och det hugger lite omkring äggstockarna (om nu det är ett symtom?) Känner ingen molvärk så annars men hoppet är ju det sista som lämnar en ????

  • Äldre 12 Sep 16:12
    #6

    Hur gick det?

    Jag testade svaaagt positivt BIM -5 alltså i söndags. Starkare igår och ännu starkare idag! :D BIM -3 men tydligen så växer det ett litet knyte i mig :D

Svar på tråden Vi med BIM sep/okt -17