• lidmansofia

    Behöver olika synpunkter.

    Jag har två barn sedan ett tidigare förhållande på nästan heltid, eftersom deras pappa inte finns med i bilden så har jag stöd och hjälp ifrån en kontakt familj.

    Jag gifte mig nyligen med en man som jag verkligen älskar och har kännt i många år och trodde jag kännde men när vi gifte oss så fick Soc ett pling i sin dator att jag hade gidft mig och dom kollade upp hans brottsregister och jag viste att han var dömd för saker men inte så stora och många som de faktiskt var. Så jag fick då reda på att han hade ljugit för mig om allt de och jag kännde mig så sviken och så dum så jag bad honom att gå. För en vecka sedan fick jag veta att jag var gravid, de här är alltså inte planerat alls och vi har använt skydd.

    Samma dag som jag fick veta att jag var gravid ringde även Soc upp mig och talade om att dom har startat upp en utredning gällande min make då dom anser att dom brott han har gjort var så pass allvarliga att han kanske inte är lämplig runt mina barn trotts att han själv hsr ett barn sedan tidigare som han får träffa hur som helst utan besvär och jag vet varken ut eller in, jag känner mig så sviken och dum över att jag inte viste nått och Jag är livrädd, jag vet att jag är en bra mamma dom har inga klagomål på mig men jag är ändå rädd att dom ska anse eftersom jag inte visste nått av de här att jag är olämplig och ta barnen ifrån mig och jag inte vågar tala om att jag är gravid, självklart är de mest logiska att göra en abort med tanke på hur allt är men så fort jag tänker på de så mår jag lila, får hjärtklappning och börjar stört böla därför jag vill de verkligen inte och jag är rädd att jag kommer att ångra mig och de är nått jag inte kommer kunna ta tillbaka när de väl är gjort så vad jag skulle vilja är helt enkelt att läsa folks (som inte känner mig) åsikter/synpunkter/kommentarer och om någon möjligtvis kan ha vart i samma eller liknade situation.

  • Svar på tråden Behöver olika synpunkter.
  • meicc

    Hade det varit jag så hade jag begärt skilsmässa. Dina barn kommer först! Dels har han ljugit om sin kriminella historia och dels så tar soc inte lätt på det.
    Om du ska behålla barnet i magen är bara upp till dig och inget som någon annan ska påverka. Men snälla du, sätt dina barn först, DE behöver dig tusen gånger mer än du behöver den där mannen.

  • Anonym (M)

    Om du har sagt upp kontakten med din man, och ser till att genomgå skiljsmässa så kan ju inte soc ha någon mer åsikt om att du skulle vara en dålig mamma till dina barn. Du har ju då gjort vad du kunnat utifrån vad du vetat om. Har ni någon kontakt alls nu? Önskar du ha kontakt med honom?

    Problemet blir ju förstås barnet du väntar. Om du behåller barnet kommer du ju få ett livslångt band till din man. Det kan ju på ett sätt bli "lättare" om soc förbjuder honom att ha kontakt med barnet. För då behöver du ju inte ha den kontakten.

    Är du rädd för att din man ska göra dina barn illa?

    Jag skulle råda dig att hitta någon att tala med. I första hand någon på MVC där du kan prata om dina tankar kring en ev abort. Men också någon på soc, för att få information om vad som kan bli konsekvenserna om du behåller, med vårdnad, umgänge osv.

  • lidmansofia
    meicc skrev 2017-09-06 15:13:44 följande:

    Hade det varit jag så hade jag begärt skilsmässa. Dina barn kommer först! Dels har han ljugit om sin kriminella historia och dels så tar soc inte lätt på det.

    Om du ska behålla barnet i magen är bara upp till dig och inget som någon annan ska påverka. Men snälla du, sätt dina barn först, DE behöver dig tusen gånger mer än du behöver den där mannen.


    Mina barn kommer alltid först de är inget jag ens behöver tänka på och jag vet att jag inte behöver honom, just nu vet jag inte ens om jag vill ha honom men de vart som ett ras i de jag trodde jag visste och de som faktiskt var sant och sedan barnet på de..
  • lidmansofia
    Anonym (M) skrev 2017-09-06 15:16:06 följande:

    Om du har sagt upp kontakten med din man, och ser till att genomgå skiljsmässa så kan ju inte soc ha någon mer åsikt om att du skulle vara en dålig mamma till dina barn. Du har ju då gjort vad du kunnat utifrån vad du vetat om. Har ni någon kontakt alls nu? Önskar du ha kontakt med honom?

    Problemet blir ju förstås barnet du väntar. Om du behåller barnet kommer du ju få ett livslångt band till din man. Det kan ju på ett sätt bli "lättare" om soc förbjuder honom att ha kontakt med barnet. För då behöver du ju inte ha den kontakten.

    Är du rädd för att din man ska göra dina barn illa?

    Jag skulle råda dig att hitta någon att tala med. I första hand någon på MVC där du kan prata om dina tankar kring en ev abort. Men också någon på soc, för att få information om vad som kan bli konsekvenserna om du behåller, med vårdnad, umgänge osv.


    Jag har pratat med honom på telefon vid några tillfällen men de har mer vart för att få reda på saker osv, skiljsmässa är nått jag tänkt på och de kommer antagligen bli så då jag inte kommer att lita på honom igen. Och nej, jag har "kännt" honom i många år som sen vart mer och mer genom åren så att han någonsin skulle göra mig eller någon annan illa är för mig otänkbar. Jag ska ringa till Mvc och kolla lite
Svar på tråden Behöver olika synpunkter.