• UnknowUnicorn

    Hunden...

    Hej!

    Jag är trött på min hund.

    Hon slickar upp sina trampdynor och får sår.

    Hon kommer inte när jag ska sätta bandage på tassen, men jag vill ju inte tvinga henne.

    Hon bara går och gömmer sig i buren.

    Hon är en blandras från Spanien, hon var döende så vi tog henne.

    Hon kan inte ens göra kommandon. Jag ger godis och visar och då funkar det. Men sen när jag inte har godis gör hon ingenting. Extremt jobbigt.

    Hon drar också i kopplet, och man kan nästan inte ta med henne på marknader och andra ställen där det är mycket folk.

    Det är så jobbigt att höra dom där slick-ljuden på natten. Har varit hos veterinären flera gånger, men inget funkar. Har inte råd med att åka till veterinären varje vecka.

    Några tips? Tack.

  • Svar på tråden Hunden...
  • Deceree1

    Har du tittat om håret i tassarna är rött? Kliar hon i öronen? Tänker på allergi. Testa att köpa klorhexidinschampo hos veterinär och duscha henne med det. Gno in, låt sitta en kvart tjugo minuter o sen skjölj noga. Kan vara värt att prova ju :)

  • Dexter dot com
    UnknowUnicorn skrev 2017-09-06 16:40:59 följande:

    Hej!

    Jag är trött på min hund.

    Hon slickar upp sina trampdynor och får sår.

    Hon kommer inte när jag ska sätta bandage på tassen, men jag vill ju inte tvinga henne.

    Hon bara går och gömmer sig i buren.

    Hon är en blandras från Spanien, hon var döende så vi tog henne.

    Hon kan inte ens göra kommandon. Jag ger godis och visar och då funkar det. Men sen när jag inte har godis gör hon ingenting. Extremt jobbigt.

    Hon drar också i kopplet, och man kan nästan inte ta med henne på marknader och andra ställen där det är mycket folk.

    Det är så jobbigt att höra dom där slick-ljuden på natten. Har varit hos veterinären flera gånger, men inget funkar. Har inte råd med att åka till veterinären varje vecka.

    Några tips? Tack.


    Vad har vet gjort för utredningar och vilka behandlingar har hunden fått?
    Hundar gör sällan något utan att kunna det till 100% och utan belöning. Hur har du tränat hunden hittills och med vilka belöningar förutom godis?
    Att ta med hunden på marknader och bland mycket folk är ju inte att rekommendera då hon förmodligen blir rädd och stressad. Hur har du tränat henne för att lära sig gå i koppel?
    En omplacering är ofta otrygga och är hon sen sjuk med klåda som är väldigt plågsamt är det inte konstigt att hon drar sig undan.

    Mitt råd är att besöka en dermatolog och få hunden frisk och sen att du tar några lektioner för en privat instruktör som är IMMIansluten för att få hjälp att träna din hund.
  • moaguuun

    Hunden lider uppenbarligen och du tycker synd om dig själv? Du borde inte ha hund. Omplacera eller avliva hunden.

  • UnknowUnicorn

    Ugh, jag hatar alla folk som aldrig förstår sig på en. Jag frågade om tips, inte hat-kommentarer. Alla hatarna kan gå och brinna i något hål någonstans, och ni behöver inte vara här och hata!

  • Klartt
    UnknowUnicorn skrev 2017-09-06 17:54:44 följande:

    Alla hatarna kan gå och brinna i något hål någonstans, och ni behöver inte vara här och hata!


    Du låter ganska hatfull tycker jag.
  • moaguuun
    UnknowUnicorn skrev 2017-09-06 17:54:44 följande:

    Ugh, jag hatar alla folk som aldrig förstår sig på en. Jag frågade om tips, inte hat-kommentarer. Alla hatarna kan gå och brinna i något hål någonstans, och ni behöver inte vara här och hata!


    Den enda som hatar är du. Du har en hund som lider och klagar över att du hör ljud från din plågade hund? Och att det är jobbigt att hunden inte gör som du säger utan godis? Hade du själv gjort något utan någon form av belöning? Hunden mår dessutom dåligt. Du verkar sakna empati för din hund.

    Jag hade avlivat hunden om h-n har sådan besvär med klåda på tassarna och ingenting hjälper. 

  • Dexter dot com
    UnknowUnicorn skrev 2017-09-06 17:54:44 följande:

    Ugh, jag hatar alla folk som aldrig förstår sig på en. Jag frågade om tips, inte hat-kommentarer. Alla hatarna kan gå och brinna i något hål någonstans, och ni behöver inte vara här och hata!


    Om du svarar på frågorna du fått kommer du få tips ;)
  • meicc

    Låter ju som hunden är stressad. Ofta slickar de sig då. Den behöver nog få bygga upp sin trygghet också...

  • Gizmo

    Att en hund slickar sig på tassarna kan bero på stress också och inte bara allergi. Kolla med veterinären. 

    Hur gammal är hunden? På vilket sätt var den döende? 

Svar på tråden Hunden...