• moaguu­un
    Äldre 7 Sep 07:59
    9523 visningar
    5 svar
    5
    9523

    Bästa skonkosten?

    Min hund hade diarré igår, kräktes vatten och vill inte äta. Jag är vegetarian så har inget kött liknande hemma, så svårt att veta hur sjuk hon är. Hon är väldigt kräsen normalt men brukar oftast äta upp sitt torrfoder. 


    Vad är bäst att köpa? Ris ville hon inte ha men kanske om jag blandar med något gott. Går det bra med korv/skinka eller är kyckling bättre? Någon som vet?

  • Svar på tråden Bästa skonkosten?
  • Äldre 7 Sep 11:49
    #1

    Jag köper FortiFlora och I/Dfoder hos vet. Balanserar upp risiga magar på 1 dygn.

  • Mervin
    Äldre 7 Sep 11:57
    #2

    Ja

  • Äldre 7 Sep 20:25
    #3

    Brukar koka rå, osaltad kyckling eller vit fisk och börja med att ge avkoket med små bitar i för vätskan. 


    Du får kanske åka till affären? 


    Har hunden diarré eller kräks för ofta eller längre än ett dygn åker jag till veterinären. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • nernu
    Äldre 8 Sep 22:50
    #4

    Absolut inte korv/skinka. Det är massa salt i. Inte bra för hundar. Kokt fisk brukar man göra till hundar som mått dåligt.

  • moaguu­un
    Äldre 9 Sep 12:12
    #5

    Jag köpte kycklingkorv och blanda med ris, hon blev bättre i magen.
    Absolut det är salt i, men inte mängder. Jag ger ju inte ett paket heller utan kanske en halv korv.

Svar på tråden Bästa skonkosten?