• Äldre 7 Sep 08:35
    11694 visningar
    120 svar
    -2 +1
    120
    11694

    Borde vi sätta gränser på vad för slags porr som är tillåtet?

    Som många säkert har märkt är jag emot porr i största allmänhet. Efter att ha kollat runt på andra trådar här verkar det som jag är i minoritet i min åsikt. Men tycker ni i alla fall att vi kunde sätta gränser i vår lagstiftning om vad för slags porr som skulle vara tillåtet? Barn och ungdomar tittar på porr och får en helt sned uppfattning om vad hälsosamt sex ska handla om. Om porr måste finnas i vårt samhälle kan det åtminstone inte bara handla om förälskade par som delar kärleksstuder tillsammans? Kan vi inte åtminstone förbjuda gruppsex, analsex, toalettsex, simulerad våldtäkt, och annat liknande? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Borde vi sätta gränser på vad för slags porr som är tillåtet?
  • Anonym (Sju)
    Äldre 10 Sep 10:08
    #84
    Badgirl skrev 2017-09-10 09:38:57 följande:

    Hej! För det första vill jag säga att det finns en hel del som knappt kan förklara skillnaden mellan porr och sex. Det säger rätt mycket om hur skadat och perverterat vårt samhälle blivit av all denna porr.

    Unga tjejer jämför sig med plastikopererade, drogpåverkade porrstjärnor och unga killar tror att de måste kunna hålla på i timmar för att vara duglig. Jag tycker inte det borde finnas porr överhuvudtaget eftersom människan är fruktansvärt lättpåverkad, framför allt barn och ungdomar och porren ger en felaktig bild av verkligheten. Även om det är på "film" så påverkas man ändå av det negativt, hur mycket man än vet att det inte är "på riktigt". Jag tycker inte det finns en enda sak som är positivt med porr.


    Men vad är "verkligheten"?
    Jag är övertygad om att din verklighet skiljer sig kraftigt från min, och jag är ändå rätt vanilj.
    Kan du acceptera att vissa tjejer tänder på rapeplay. Har du accepterat den nyfikenhet som har väckts hos så många kvinnor efter 50-shades? Det är också verklighet!
  • 100kgp­appa
    Äldre 10 Sep 21:12
    #83
    +1
    jhd70 skrev 2017-09-07 10:40:30 följande:

    Porr är beroendeframkallande och som allt annat som är beroendeframkallande börjar det med små doser av något lågpotent och ökas gradvis i kvantitet och potens. Porrmissbrukare börjar med att titta på oskyldiga bilder på nakna kvinnor, sen blir det porrfilmer, och sen grövre och grövre saker. En manhjärna som är oskadad av porr tänder på att se en naken kvinna. En porrskadad hjärna måste se äckliga saker för att bli påtänd. Jag vill inte gå in i detalj på vad min exman behövde titta på för att få stånd men det var absolut vidrigt.


    Det där är ju bara trams!

    Jag går fortfarande igång på att "bara" se en naken kvinnokropp, behöver inte ens vara naken, kan räcka med en kurvig kropp i tajta kläder för att ska tända till.

    Men jag gillar också att se på sex i olika former, bla gruppsex och analsex är läckert. Du tycker det är sjukt, men vi utövar det regelbundet, och tycker om det.

    Jag tittar på precis samma typ av porr som för 25 år sen, möjligtvis blivigt lite petigare med kvaliteten på filmerna. Vissa saker som tex sprut i ansiktet är väldigt frekvent förekommande, men jag tänder inte på alls på det trots flitigt exponering under lång tid.

    Du beskriver symptomen hos någon som utvecklat ett skadligt beroende som allmänt rådande, samt tror att alla kvinnor har samma preferenser son du.

    Finns många kvinnor som älskar att ha sex med flera män samtidigt, som njuter av analsex osv.
  • 100kgp­appa
    Äldre 10 Sep 21:25
    #84
    +1
    Badgirl skrev 2017-09-10 09:38:57 följande:

    Hej! För det första vill jag säga att det finns en hel del som knappt kan förklara skillnaden mellan porr och sex. Det säger rätt mycket om hur skadat och perverterat vårt samhälle blivit av all denna porr.

    Unga tjejer jämför sig med plastikopererade, drogpåverkade porrstjärnor och unga killar tror att de måste kunna hålla på i timmar för att vara duglig. Jag tycker inte det borde finnas porr överhuvudtaget eftersom människan är fruktansvärt lättpåverkad, framför allt barn och ungdomar och porren ger en felaktig bild av verkligheten. Även om det är på "film" så påverkas man ändå av det negativt, hur mycket man än vet att det inte är "på riktigt". Jag tycker inte det finns en enda sak som är positivt med porr.


    Kan du ge ett enda exempel på en porrscen där en kille knullar i flera timmar???

    Det argumentet kommer alltid upp, trots att en normal porrscen är 10-30 minuter, och då knullas det inte hela tiden. Är inte ovanligt att vi har sex betydligt längre än så.

    Majoriteten av kvinnor i porrfilmer är inte plastikopererade eller drogpåverkad heller. Sluta sprid myter och osanningar.
  • 100kgp­appa
    Äldre 10 Sep 21:28
    #85
    Badgirl skrev 2017-09-10 09:38:57 följande:

    Hej! För det första vill jag säga att det finns en hel del som knappt kan förklara skillnaden mellan porr och sex. Det säger rätt mycket om hur skadat och perverterat vårt samhälle blivit av all denna porr.

    Unga tjejer jämför sig med plastikopererade, drogpåverkade porrstjärnor och unga killar tror att de måste kunna hålla på i timmar för att vara duglig. Jag tycker inte det borde finnas porr överhuvudtaget eftersom människan är fruktansvärt lättpåverkad, framför allt barn och ungdomar och porren ger en felaktig bild av verkligheten. Även om det är på "film" så påverkas man ändå av det negativt, hur mycket man än vet att det inte är "på riktigt". Jag tycker inte det finns en enda sak som är positivt med porr.


    Porr är när man filmar sex, inhållsmässigt skiljer det inte så mycket egentligen. Allt som du kan hitta i porrfilmer sker hemma hos folk också, även om en del grejer är rätt ovanliga.
  • Anonym (cissi­)
    Äldre 10 Sep 21:34
    #86
    100kgpappa skrev 2017-09-10 21:28:33 följande:

    Porr är när man filmar sex, inhållsmässigt skiljer det inte så mycket egentligen. Allt som du kan hitta i porrfilmer sker hemma hos folk också, även om en del grejer är rätt ovanliga.


    Ja det är modern porr men porr finns ju även som tecknat och fotografier.
  • Anonym (cissi­)
    Äldre 10 Sep 21:34
    #87
    100kgpappa skrev 2017-09-10 21:28:33 följande:

    Porr är när man filmar sex, inhållsmässigt skiljer det inte så mycket egentligen. Allt som du kan hitta i porrfilmer sker hemma hos folk också, även om en del grejer är rätt ovanliga.


    Just det. Glömde porrlitteratur.
  • 100kgp­appa
    Äldre 10 Sep 21:49
    #88
    Anonym (cissi) skrev 2017-09-10 21:34:26 följande:

    Ja det är modern porr men porr finns ju även som tecknat och fotografier.


    Ja, det är sant, menar när man gestaltar sex grafiskt, då är det porr. Och kanske ska lägga till om det finns pengar med i det också.

    Tveksamt om det ska kallas porr när man filmar/fotar själv och delar med sig.
  • Anonym (Hepp)
    Äldre 11 Sep 08:11
    #89
    100kgpappa skrev 2017-09-10 21:25:55 följande:
    Kan du ge ett enda exempel på en porrscen där en kille knullar i flera timmar???

    Det argumentet kommer alltid upp, trots att en normal porrscen är 10-30 minuter, och då knullas det inte hela tiden. Är inte ovanligt att vi har sex betydligt längre än så.

    Majoriteten av kvinnor i porrfilmer är inte plastikopererade eller drogpåverkad heller. Sluta sprid myter och osanningar.
    Jag tror inte att TS sett så mycket porrfilm alls. Hon antar en massa saker baserat på det lilla hon sett och en massa myter och föreställningar.
  • Anonym (Hepp)
    Äldre 11 Sep 08:13
    #90
    100kgpappa skrev 2017-09-10 21:49:06 följande:
    Ja, det är sant, menar när man gestaltar sex grafiskt, då är det porr. Och kanske ska lägga till om det finns pengar med i det också.

    Tveksamt om det ska kallas porr när man filmar/fotar själv och delar med sig.
    Jo det räknas det säkert som, fast det är ju väldigt ovanligt. Om du och din partner filmar när ni har sex och ger bort filmerna till folk räknas det nog som porr - gratis amatörporr.
  • Anonym (ser inte skogen­...)
    Äldre 11 Sep 10:58
    #91
    Badgirl skrev 2017-09-10 09:38:57 följande:

    Hej! För det första vill jag säga att det finns en hel del som knappt kan förklara skillnaden mellan porr och sex. Det säger rätt mycket om hur skadat och perverterat vårt samhälle blivit av all denna porr.

    Unga tjejer jämför sig med plastikopererade, drogpåverkade porrstjärnor och unga killar tror att de måste kunna hålla på i timmar för att vara duglig. Jag tycker inte det borde finnas porr överhuvudtaget eftersom människan är fruktansvärt lättpåverkad, framför allt barn och ungdomar och porren ger en felaktig bild av verkligheten. Även om det är på "film" så påverkas man ändå av det negativt, hur mycket man än vet att det inte är "på riktigt". Jag tycker inte det finns en enda sak som är positivt med porr.


    Unga tjejer jämför sig med vilken jävla kändis som helst. Tar du bort porrstjärnor så kommer de jämföra sig med vilken sönderopererad, nerknarkad skådis/popstjärna/b-kändis som helst. Tar du bort alla dem så kommer de jämföra sig med andra tjejer i klassen/skolan. Problemet ligger inte i porren, problemet ligger i att vi skapat ett extremt bekräftelsekåt samhälle där allt går ut på ego och bekräftelse. Det gäller inte bara ungdomar utan även vuxna.

    Det är lite märkligt att du förfärar dig över porrens negativa påverkan på ungdomar men ignorerar reklam, film, mode, etc som förmodligen har format och påverkat ungdomar fan så mycket längre tid och på betydligt bredare front än vad porren någonsin gjort. Det verkar vara helt ok att sälja på ungdomar skönhetsprodukter eller kläder genom att använda anorektiska modeller men fan om folk knullar på film, nä då jävlar....
Svar på tråden Borde vi sätta gränser på vad för slags porr som är tillåtet?