• Kurlie
    Äldre 7 Sep 09:01
    2128 visningar
    2 svar
    2
    2128

    Cykelkedja

    Cyklar med två barn i cykelvagn. Idag hoppa kedjan av vilket hänt förut. Det är som att det tar emot när jag växlar och man hör att kedjan hoppar och efter ett tag går den av helt. Går med kraft att få i den igen men då känner jag att den är känslig i uppförsbackar och så. Mannen spände den igår men ändå hände detta idag. Behöver den bytas tro?

  • Svar på tråden Cykelkedja
  • Anonym (Servi­ce)
    Äldre 7 Sep 14:33
    #1

    Troligen så är det en justering av växellägena som behövs om det nu inte är en cykel som varit med länge och har slitna kransar+kedja.
    Lämna in den till en cykelverkstad så får du rätt diagnos/justering om ni inte känner att ni fixar det själv.

  • Kurlie
    Äldre 15 Oct 14:00
    #2
    Anonym (Service) skrev 2017-09-07 14:33:23 följande:

    Troligen så är det en justering av växellägena som behövs om det nu inte är en cykel som varit med länge och har slitna kransar+kedja.
    Lämna in den till en cykelverkstad så får du rätt diagnos/justering om ni inte känner att ni fixar det själv.


    Stämde att det var växlarna som krångla tillsammans med att plasthöljet runt om ramlat ner och stötte mot kedjan när jag cykla så det lät konstigt. Den rullar iaf fortfarande med lite trixande från mannen :) 
Svar på tråden Cykelkedja