• StudentVictoria

    Vad använder jag boken till?

    Hej

    Jag har fått en bok, "Hälsoboken" från BVC, och jag vet inte riktigt hur jag ska använda den. Ska jag skriva i den? måste jag ha med den på mötena eller kommer sköterskorna bli sura om jag inte skriver i den?

    Hur gör ni??

  • Svar på tråden Vad använder jag boken till?
  • BuoBä

    Mitt BVC har aldrig kollat vad jag skrivit. Däremot har jag haft med boken och de har skrivit in vikt, längd, vaccinationer och tid för nästa besök. De har även slagit upp infosidan för det aktuella besöket och haft som underlag för att prata. Men de har ju all info i journalen också så vill du inte ta med boken går det säkert lika bra ändå.

  • MorTillTheo

    Vi har en liknande bok som heter "här är jag" och den skriver dom vikt,längd,huvudmått,vacciner och tider för nästa besök och vilket slags besök det är tex "vaccin och läkare"samtidigt som dom skriver upp allt i deras journaler såklart. Boken kan vara bra att skriva frågor eller notiser i till nästa bvc besök för kommer du inte ihåg när du är där kan du ta fran boken istället:) jag gör så för jag är så glömsk av mig;)

    Samtidigt kan det ju vara roligt när man får bebis nr 2 kanske att jämföra alla måtten i vilka månader osv!

Svar på tråden Vad använder jag boken till?