• Najo

    IVF +45

    Jag är 44 och har peecis gjort ivf i sverige. Första gången en ivf inte gav mig rn graviditet. Har dock en blastocyst i frysen kvar.

  • Najo

    Hej,

    Nu ska jag göra ett nytt och sista IVF försök under hösten i sverige. Är 44 (men 45 snart) och ska dessutom denna gång för första ggn göra IVF med donerade spermier, blev godkänd av terapeuten i går (enligt socialstyrelsens regler). Lyckas jag inte så går jag sannolikt vidare med embryoadoption i antingen ryssland eller Lettland nästa år.

  • Najo
    UndrandeSökare skrev 2019-08-14 10:55:26 följande:

    Jag kan rekommendera Avaclinic i Riga isåfall

    Vi gör dubbeldonation (embryodonation) där.


    Jag ska skicka mina journaler till avaclinic i riga mem min klinik i sverige har inte skickat mig dem än (har mailkontakt med veronika på avaclinic). Olga har erbjudit mig ett 4 pkt med barngaranti (embryoadoption). Har du fått barngaranti från ava?
  • Najo
    Tintin75 skrev 2020-02-12 18:51:39 följande:

    Hej, jag har presis mailat med Gynhälsan i uppsala.

    Där va det inga problem att få ivf trots min ålder, ( fyller 45 i år) men såklart är chanserna små att lyckas.

    Har någon här erfarenhet av dom?


    Jag är 45 och lyckades bli gravid på carl von linne kliniken i Uppsala. Är i v 15+2 nu. Oddsen var låga men jag har hyffsat AMH värde.
  • Najo
    Tintin75 skrev 2020-02-12 22:01:19 följande:

    Så roligt att höra, GRATTIS!


    Ja jag har fortfarande svårt att ta in det! Det var ivf med spermiedonation. Kan verkligen rek carl von linne kliniken.
  • Najo
    Tintin75 skrev 2020-02-13 11:22:59 följande:

    Ja jag har fortfarande svårt att ta in det! Det var ivf med spermiedonation. Kan verkligen rek carl von linne kliniken.

    Är der samma som gynnhälsan i uppsala?

    Har för mej att jag mailat 2 olika linne kliniker men fått nej,,


    Nej det är 2 olika kliniket
  • Najo
    nypan78 skrev 2020-02-15 20:40:59 följande:

    Vad kul att höra!! Hur många försök behövde du? Var det färska ägg?


    Ja det känns overkligt! Det var på andra återföringen. 5 dagars färsk blasto. Första ET var också färsk men 2 dagarsodlat. Andra ggn hade jag 17 växande blåsor och fick ut 9 ägg och stimuleringen den mån gick fortare än väntat. Lucky month..
  • Najo
    nypan78 skrev 2020-02-16 14:35:20 följande:

    Ja det är.overkligt och ologiskt ibland, att man kan få så olika resultat olika månader. Så länge det finns ägg finns det hopp! Har du kvar i frysen också?


    Fick 1 i frysen per resp återföring. Totalt 2 i frysen. Hur går det för dig?
  • Najo
    nypan78 skrev 2020-02-16 22:17:03 följande:

    Jag var på Linnekliniken i veckan och vi fick 2 blastocyster tillbaka igår inkl. embryoglue de använde (hade ingen aning om att de använder) och 2 skulle observers en dag till för evtl nedfrysning. Vi hoppas att en iallafall fäster...de erbjöd 2 på en gång


    Hade ingen aning heller vilken läkare bestämde om embryo glue? Blev också erbjuden 2 tillbaka men avböjde. En kan vara sjuk och en frisk t ex och det kan medföra risker. Men ofta går det ju bra med 2 om man blir gravid. Hur stark medicindos fick du? Jag hade maxdvs 450 enheter. Hur många ägg fick de ut?
  • Najo
    nypan78 skrev 2020-02-17 17:35:40 följande:

    Jo det finns ju alltid risk för kromosomavvikelser och kanske svårare att ta beslut om det hade varit 2. Nu hoppas vi på en som stannar iallafall. Men visst, iom att vi tackade ja till 2 finns ju en liten risk och det är vi medvetna om. Det var första gången jag träffade den kvinnliga läkaren på kliniken, bra att få lite tid och svar på alla frågor jag hade också.

    Jag hade 225gonal f samt 150menopur alla gångerna. Man fick ut 8 denna gång, 7 mogna och 7 befruktade. En till frysen fick vi också som överraskning.


    Ok! Hon är toppen (hon som medicinerade plockade och och återförde nu när jsg blev gravid). Jag hade 300 gonalf och 150 menopur. Lycka till nu!
  • Najo
    nypan78 skrev 2020-03-07 12:58:16 följande:

    Ja, vi satsar på det frysta nu!


    Hållee tummarna! Jag fick odds på 3% o 50% missfallsrisk o tackar ngn för att jag fick turen på min sida. V 19 nu o 45 år
  • Najo
    Tintin75 skrev 2020-03-13 18:45:36 följande:

    HejHej!

    Första mötet avklarat, såå spännande att gå därifrån med en plan & recept på apoteket & massa hopp såklart.

    Allt såg bra ut både hos mej & min man.

    Min ålder är ju inget att göra nått åt men ägg verkar finnas och vi är såklart medvetna om att dom kan ju ha gått i pension.

    MEN nu en fråga åt er om någon hafft cerklage???

    * Pga att jag hafft en förlossning i v.27 och sedan en graviditet efter det med cerklage så ska jag (innan vi får tummen upp att starta ivf) göra en koll av livmoderhalsen.

    Man vill helt enkelt veta att den är OK efter dom 2 sisst graviditeterna & redo för en till. 

    Det är 17 & 18 år sen dessa barn föddes,, Har någon här gjort jusst den kollen för stundande ivf?? Ingen konstig sak, gäller ju mitt & barnens bästa, MEN skulle bara vilja höra lite erfarenheter ????


    Hej! Får man fråga vilken klinik du går på? Jag är 45 och har gjort ivf i Sverige och är nu i v 20:) lycka till!!
  • Najo
    Tintin75 skrev 2020-03-13 20:18:40 följande:

    Fertilitetskliniken i upsala, alltså inte carl von Linné-klininen.


    Ok hoppas der går bra. Får jsg fråga vilken dos och mediciner du ska få? Korta el långa protokollet?
Svar på tråden IVF +45