• Anonym (smärt­a)
    Äldre 8 Sep 19:43
    2820 visningar
    1 svar
    1
    2820

    smärta efter abort

    Hej! Idag är det 3 dygn sedan jag gjorde en sen abort.. Allt gick på 3 timmar. Moderkakan släppte efter ett tag och sköterskan sa att allt hade kommit med. Hade mensvärk efteråt. Men dagen efter och igår har jag mått bra. Inte haft ont. Men idag har jag väldigt ont i brösten, dom är svullna, hårda och ömmar. Gör fruktansvärt ont. Samt att imorse vaknade jag med ont i magen. Reste mig och det rann blod igenom och längs med benen. Sprang på toa och de slutade. Sen dess har de blött som vid mens, lite mer. Som efter förlossningen. Men nu har jag ont i magen, som kraftig mensvärk. Känns bak i ryggen och fram i magen samt vid äggstockarna.. tagit Alvedon och hoppas de hjälper..

    Är det normalt? Kan man få ont helt plötsligt efter 3 dygn? Mår bra fysiskt i övrigt..

    Hur mådde ni efteråt?

  • Svar på tråden smärta efter abort
  • Äldre 9 Sep 03:39
    #1

    Tycker att det låter lurigt , har själv gjort en tidig abort och fick ont några dagar efter ! Väldigt diffust var det men jg tog en kontakt. Det Visade sig vara en livmoderinfektion och jag blev sedan riktigt sjuk snabbt. Jag hade kollat upp det!!! Den typen av infektion kan om. Man har otur påverka fertiliteten längre fram så slarva inte med hälsan utan ta hand om dig!!!

Svar på tråden smärta efter abort