• Äldre 9 Sep 18:00
    4162 visningar
    5 svar
    5
    4162

    Mår skit

    Hej

    Blev nu i sommar lämnad av tjejen efter nästan 10år ihop. Vi har tre gemensamma barn och ett som hon hade sedan ett tidigare förhållande.

    Hur går man vidare igen? Mår inte alls bra och dom veckorna jag inte har barnen mår jag ännu sämre. Känner med värdelös som pappa och pojkvän då hon väljer ett liv själv istället för med mig och barnen.

    Jag har aldrig varit otrogen eller gjort något elakt med syfta att göra henne illa. Har alltid jobbat hårt för att familjen ska ha det bästa som får att få. Men det har tydligen inte vart tillräckligt.

    Har blivit en helt annan människa nu, paranoid och tillbakadragen. Litar inte på någon. Grubblar hela tiden på om hon hittade en annan kille och om det var orsaken.

    Går och pratar med en psykolog som försöker hjälpa mig att hitta verktyg att gå vidare.

    Någon annan som varit med om liknande, hamnat i samma sitts? Vore skönt att prata med någon som varit med om samma och kunnat gå vidare.

  • Svar på tråden Mår skit
  • Äldre 17 Sep 17:51
    #1

    Att du mår skit är för mig ett tecken på att du är frisk som förälder och människa. Att det sen är väldigt tråkigt det som hänt är en annan femma. Jag själv sökte mig till en AA grupp då jag började dricka för mycket. Man kan gå dit fast man inte har problem med alkohol på de öpna mötena. Där finns så mycket kunskap jag aldrig hittade hos psykologer och andra hjälporganisationer. Och när jag delade med mig av mina tankar och rädsla, så har det hjälpt mig tillbaka 100%.

  • Äldre 4 Apr 14:35
    #2

    Usch har exakt samma sits nu själv. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, två egna barn o h en bonus dotter. Jag tycker det är rätt med seperationen men rädds av att bli helt ensam varannan vecka. Ver inte hur jag ska göra med något. Det är jätte jobbigt.

  • Thu 2 May 2019 22:55
    #3

    Hej


    När separerade ni?

    Jag separerade 1,5 år sen och har fortfarande inte återhämtat mig med avsaknaden av barnen.


    Nu är jag det semestertider och jag har inga planer, ingen att vara med på mina "lediga" dagar från barnen. Har också rätt bra panik..

  • Sun 2 Jun 2019 00:16
    #4

    Motion är väldigt bra promenera simma ..på med hörlurar uppsök vänner och umgås med dom ...om du sitter hemma själv blir du sämre..hitta ett intresse så du kopplar bort tankarna...du måste gå vidare i livet...hon valde att lämna dig ...det är inget du kan påverka..att tycka synd om sig själv och fundera på vad du gjort för fel...du har säkert inte gjort något fel...börja om från ruta ett...där står du nu ...jag hejar på dig du e en bra och stolt pappa

  • Sat 20 Jul 2019 20:40
    #5
    +1

    Jag var i samma sits. Separerade efter 15år. Själva separationen var det bästa som hänt. MEN fan va dåligt jag mådde av att se barnen varannan vecka osv. Tog ca 3år innan jag började må ok. Min räddning var träning, och enastående föräldrar som jag åkte på utflykter med. Det jobbiga nu är umgänget. Flyttade från Stockholm till västerås. Och nu med barnen så kan man ju inte flytta. Så fritiden är hemsk.

    Enda rådet jag kan ge!! Är att gå med enastående föräldrar. Det är otroligt bra folk. Alla sitter i samma sits. Där träffar man super folk

Svar på tråden Mår skit