• Bubs7

    Vågar jag hoppas på graviditet trots negativa test?

    Hej!

    Jag har pcos och har gått hos gyn och fått hormonbehandling för att stimulera ägglossning som har fungerat. Nu var sista behandlingen i juni p.g.a. semestern. Under behandlinaärnacså har mensen kommit exakt 14 fagar efter äl, och i juli är jagcsäker på att jag kände äl och exakt 14 dagat senare fick jag mens.

    Nu i augusti gjorde vi inget jättefötsök till stt bli gravida men vi hade sex dagen innan jag borde haft äl (kände ingenting). Exakt 7 dagar senare hade jag blodblandade flytningar i en dag, konstigt men hoppades på nidblödning. Några dagar senare började jag få metallsmak i munnen och brösten har blivit jättestora! Men ingen skymt av mensen. Är nu på bim +2 och inget tecken på mens mer än stora bröst (större än vanligt vid mens). Får i vanliga fall kraftig memsvärk när mensen är på väg, nu har jag bara känt lite tryck/molande värk då och då på olika ställen i nedrecdelen av magen. Har tagit 5 olika tester ( 3 tidiga, 2 idag) som alla visar negativt.

    Vad ska jag tro? Kan det vara pcos som spökar eller kan jag vara gravid? Aldrig varit gravid förut så har inget att jämföra med så sätt, mer än allt detta här helt olikt hurvdet brukar vara... mågon som varit med om liknande eller har någon tanke?

  • Svar på tråden Vågar jag hoppas på graviditet trots negativa test?
  • babisnrfyrasnart

    Hur har det gått?

    Är lite i samma sits. Försökt i över två år

    Har tre stora 11,14 och 16

    Har försökt tillsammans med min sambo sedan 6år tillbaka

    Fick bekräftat pco för ca ett år sedan

    Tog ett rfsu digitalt i söndags som visade NO

    Har inte fått mens ännu. Men min pco gör ju att man nästan känner sig gravid alltid :(

    Skulle ha mens i lördags

    Får endast en/två dagar

    Men ätit tabletter i tio dagar som ska framkalla mensen. Inget plus och ingen mens

  • Bubs7
    babisnrfyrasnart skrev 2017-09-12 14:14:54 följande:

    Hur har det gått?

    Är lite i samma sits. Försökt i över två år

    Har tre stora 11,14 och 16

    Har försökt tillsammans med min sambo sedan 6år tillbaka

    Fick bekräftat pco för ca ett år sedan

    Tog ett rfsu digitalt i söndags som visade NO

    Har inte fått mens ännu. Men min pco gör ju att man nästan känner sig gravid alltid :(

    Skulle ha mens i lördags

    Får endast en/två dagar

    Men ätit tabletter i tio dagar som ska framkalla mensen. Inget plus och ingen mens


    Förra måndagen fick jag telefontid till gyn för att rådfråga, hon sa att det lät ju definitivt som gravidsymtom men att jag skulle ta ett sista test för att vsra säker, och vsr det negativt så var det bara att vänta på mensen.

    Var hos gyn udag för rutinkontroll och fortfarande inte fått mens. Inte gravid ????Hon såg en liten cysta bara. Fick Primolut-Nor för att framkalla mensen sen kom vi överens om att det vsr dafs för IVF... Hur har det gått för dig? ?
Svar på tråden Vågar jag hoppas på graviditet trots negativa test?